Author: ali

  • Covid 19: Avrupa’da en az 55 Kürt yaşamını yitirdi

    Covid 19: Avrupa’da en az 55 Kürt yaşamını yitirdi

    Koronavirüs pandemisinin en fazla etkilediği Avrupa kıtasında, onlarca Kürt de hayatını kaybetti. Kürtlerin yoğun olarak yaşadığı Almanya, Fransa, Belçika, İngiltere, Hollanda, İsviçre, salgının en fazla etkilediği ülkeler arasında yer alıyor.

    Kürt nüfusunun en yoğun olduğu Almanya’da vaka sayısı 120 bine yaklaştı. Hayatını kaybedenlerin sayısı vaka sayısına göre göreceli olarak düşük olsa da, herhangi bir ilacın henüz bulunamaması endişeleri arttırıyor.

    Tahminlere göre Almanya’da 1 milyon 500 bin civarında Kürt yaşıyor. Yaşlı ve risk grubundaki sayıları ise azımsanmayacak derecede yüksek.

    KCDK-E’nin elindeki istatistiklere göre, Avrupa ülkelerinde şimdiye kadar 55 Kürt yaşamını yitirirken, en az 955 kişi de virüse yakalandı. Yaşamını yitirenlerin ortalama yaşı 60 olurken, 4 yaşındaki bir çocuğun yaşamını yitirdiği gelen bilgiler arasında.

    Kürtler arasındaki ölümlerin çoğu Birleşik Krallık’ta yaşanırken, bu ülkeyi Almanya, İsveç ve Fransa takip ediyor. Vaka sayısında da Almanya ve İngiltere önde yer alıyor. Bu veriler KCDK-E ulaşan bilgiler ve tespit edilenlerden oluşuyor, gerçek rakamın daha yüksek olabileceği belirtiliyor.

    KCDK-E verilerine göre tablo şöyle:

    ÜLKELERE GÖRE ÖLÜMLER

    Almanya: 11

    İngiltere: 20

    İsveç: 10

    Fransa: 9

    Belçika: 5

     

    VAKALAR

    İngiltere: 350

    Almanya: 300

    Fransa: 90

    Hollanda: 54

    İsveç: 45

    Belçika: 42

    İsviçre: 37

    Avusturya: 34

    Danimarka: 5

    Kanada: 1

     

    KARANTİNADA OLANLAR

    İngiltere: 80

    İsviçre: 14

    Fransa: 11

    Hollanda: 7

    Belçika: 5

    Avusturya: 4

     

    HEYVA SOR A KURDİSTANÊ DEN ‘KARDEŞ AİLE’ KAMPANYASI

    Öte yandan pandemi ile mücadele kapasamında Heyva Sor a Kurdistanê “Kardeş Aile” kampanyası başlattı. KCDK-E ve TJK-E de kampanyaya destek veriyor. Kampanya 9 Nisan günü başladı. Kampanyaya ilişkin bilgi veren yardım kuruluşundan Murat Vargün, Kürdistan’ın 4 parçasındaki mağdur ailelere yardım edeceklerini söyledi. Vargün devamla şunları belirtti: “Kampanyamız dün başladı. Almanya, İsviçre, Hollanda’dan katılımlar var. Bir gün olmasına rağmen sayı 150 civarında. Bu önümüzdeki günlerde daha artacaktır. Biz de Kürdistan’daki komisyonlarımızın aracılığıyla mağdur ailelere ileteceğiz.” Murat Vargün, her kesi kampanyaya katılmaya çağırdı.

    KOÇER: HALKIMIZIN SORUNLARINI ÇÖZMEYE ÇALIŞIYORUZ

    Almanya’da faaliyet yürüten Kürt konfederasyonu KON-MED oluşturduğu kriz masalarıyla bu ülkede yaşayan Kürdistanlılara yardım ediyor. Sağlık, hukuk ve maili olarak danışmanlık hizmet veriyor. Konfederasyona bağlı 12 doktor hizmet veriyor.

    Başta Berlin, Köln, Hamburg olmak üzere bir çok kentte oluşturulan kriz masaları, maske üretiminde bulunuyor ve yaşlılara hizmet veriyor.

    KON-MED Eşbaşkanı Tahir Koçer, Almanya’da 1 milyon 500 civarında Kürt nüfusunun yaşadığını belirterek, amaçlarının yardıma muhtaç olanlara yardım etmek olduğunu söyledi.

    Koçer, “Kurum olarak çok ciddi bir ağ oluşturduk. Sağlık, hukuk, sosyal ve mali olarak halkımızın sorunlarını çözmeye çalışıyoruz. Yine yaşlılara ulaşarak, onlara yardım ediyoruz. Sosyal medya üzerinde de Kürtçe olmak üzere çeşitli kurslarla gençlere eğitim programları başlattık” diye konuştu.

    BİR ÇOK MERKEZDE YARDIM KAMPANYASI

    Fransa’da faaliyet yürüten Kürt konseyi CDK-F de başta Paris çevresi olmak üzere Fransa’da özellikle sağlık çalışanlarına yemek hizmetinin yanı sıra ildeki tekstil işi yapan Kürt işverenlerin aracılığıyla maske üretimi yapıyor. İsviçre de benzer kampanya ve yardımlar devam ediyor.

    İngiltere’nin başkenti Londra’da Roj Kadın Meclisi, yaşlılara yardım ediyor. Avrupa’nın bir çok ülkesinde de benzer hizmetler veriliyor. Birleşik Krallık’ta ayrıca Birleşik Heyva-Sor, koronavirüsle mücadele kapsamında ülkenin en önemli yardım kuruluşu Citizen UK adlı kuruluş ile birlikte, sokakta yaşayan, kimsesiz, yoksul ve hastalara yardım ediyor.

    Bir çok merkezde oluşturulan sosyal komisyonlarla bu dönemde işsiz kalanların haklarını aramak, işlemleri yapıp ekonomik yardım hizmetleri sürdürülüyor.

    KOÇ: DAYANIŞMA İÇERİSİNDE OLALIM

    KCDK-E ve TJK-E de faaliyetlerini tüm hızıyla sürdürüyor. Özellikle telekonferans üzeri yaptıkları toplantılarla bütün faaliyetler organize edilerek, günlük olarak raporlanıyor.

    KCDK-E Eşbaşkanı Yüksel Koç, günlük olarak gelişmeleri izlediklerini söyledi. Koç, bütün toplum merkezlerine de şu çağrıda bulundu: “Özellikle yaşlılara, kendi başına alışveriş olanakları olmayanlara yardım edelim. Maske dahil neye ihtiyaç varsa onları yaratmak için çaba içerisinde olalım. Böyle bir ağ ile biz dayanışmayı artırarak, birlikte bu krizden çıkış yolu bulabiliriz.”

  • Almanya’da bir Kobanêli koronadan hayatını kaybetti

    Almanya’da bir Kobanêli koronadan hayatını kaybetti

    Kobanêlî Xalid Mihi El-Din Hemo koronavirüs salgınından kaynaklı yaşamını yitirdi.

    Almanya’nın Bremen kentinde mülteci olan Kobanêli Xalid Mihi El-Din Hemo (55) koronavirüs (Kovid-19) salgınından kaynaklı yaşamını yitirdi. Koronavirüs testi pozitif çıktıktan sonra hastaneye yatırılan Hemo, on gün süren yaşam mücadelesine rağmen kurtarılamadı.

    Kobanê’nin batısındaki Zerkotik köyünden olan 6 çocuk babası Hemo’nun, 3 yıl önce Almanya’ya göç ettiği öğrenildi.

    Hemo, ailesiyle birlikte evde karantinada bulunmasına rağmen ziyarete gelen bazı komşularından virüs kaptığı kaydedildi.

    Hemo, koronavirüsten kaynaklı yaşamını yitiren ilk Kobanêli oldu.

  • DSÖ: Covid-19 gripten 10 kat daha fazla ölümcül

    DSÖ: Covid-19 gripten 10 kat daha fazla ölümcül

    Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Covid-19’un ölüm oranının gripten (influenza) 10 kat daha fazla olduğunun tahmin edildiğini açıkladı.

    Ghebreyesus, DSÖ’nün İsviçre’nin Cenevre kentindeki merkezinde, diplomatik misyon şeflerine hitap etti. DSÖ’nün 5 Şubat’ta, farklı ülke ve bölgelere Covid-19 ile mücadele konusunda destek vermek amacıyla Stratejik Hazırlık ve Müdahale Planı’nı başlattığını hatırlatan Ghebreyesus, örgüte üye ülkelere desteklerinden dolayı teşekkür etti.

    100 GÜN GEÇTİ

    DSÖ’nün, Çin’den ilk Covid-19 vakasını bildirmesinden bu yana 100 gün geçtiğini anımsatan Ghebreyesus, aradan geçen sürede virüsün küresel çapta yayılması nedeniyle ülkelerin sağlık sistemlerine aşırı yük bindiğini ve dünya ekonomisinin bozulduğunu belirtti.

    ÖLÜM ORANI GRİPTEN 10 KAT DAHA FAZLA

    Konuşmasında, koronavirüsün yol açtığı hastalık ile gribi kıyaslayan Ghebreyesus, “Covid-19’un ölüm oranının gripten (influenza) 10 kat daha fazla olduğu tahmin edilmektedir” diye konuştu.

    Ghebreyesus, dünya liderlerine birlik ve dayanışma çağrısını yineleyerek Covid-19’un ulusal ve küresel düzeyde siyasete alet edilmemesini istedi.

    Kaynak: Euronews

     

     

     

     

     

     

  • Yüzünüzü geleceğe dönün: Evde eğlenceli vakit geçirmek için bir oyun önerisi

    Yüzünüzü geleceğe dönün: Evde eğlenceli vakit geçirmek için bir oyun önerisi

    Gizem Okut

    Covid-19 salgını dolayısı ile birçok insanın evinde olduğu bu süreçte motivasyonumuzu artıracak yazılardan, evde nasıl keyifli vakit geçirebileceğimize kadar birçok yazı paylaşıldı.

    Bana göre bunların neredeyse hepsi hem bizi güçlendirmek adına, hem de evinde sıkıldığından şikayet eden onlarca insan için yapılabilecek ne kadar çok şey olduğunu göstermek için oldukça faydalı yazılar olmuştur.

    Bizler için dışarda çalışmakta olan onca insan varken, özellikle de sağlık personellerinin bu kadar zor şartlarda çalıştığı bir süreçten geçerken, benim gibi, iş yerleri kapalı olanların tek yapması gerekenin evinde kalmak olduğunu “artık” insanların anladığını düşünüyorum.

    Evinizde yapabileceklerinize ait yazıları elbette okumuşsunuzdur. Ben de bu tarz bir yazı hazırlamaktansa, sizin için küçük bir oyun hazırladım. Yapmanız gereken şey aşağıdaki boşlukları doldurmak. Belki bu hayatta sizi en çok mutlu eden şeyleri görmenize bir nebze de olsa yardımcı olabilirim…

    Hayat normale döndüğünde ve evimden çıktığım zaman ilk

    Sarılacağım kişi ___________________________________________________
    Gideceğim mekan _________________________________________________
    Yiyeceğim yemek _________________________________________________
    İtiraf edeceğim şey ________________________________________________
    Gideceğim tiyatro/sinema ___________________________________________
    Şükredeceğim şey ________________________________________________
    Hatırlayacağım şey _______________________________________________
    Özleyeceğim şey _________________________________________________
    Edineceğim ders __________________________________________________
    Edineceğim hobi __________________________________________________
    Takdir edeceğim kişi _______________________________________________
    Alacağım (hayatımla ilgili) karar ______________________________________
    Affedeceğim kişi __________________________________________________
    Özür dileyeceğim kişi ______________________________________________
    Teşekkür edeceğim kişi _____________________________________________
    Yapacağım seyahat planı ___________________________________________
    Empati kuracağım kişi _____________________________________________
    Satın alacağım şey ________________________________________________
    Yapacağım yatırım (maddi/manevi) ___________________________________

    Son olarak bu süreçte beni en çok rahatsız eden şeylerden birinin evde sıkıldığından şikayet eden insanlar olduğunu söylemem gerekir. Ve Gülse Birsel’in evinden katıldığı bir haber programında söyledikleri ile yazımı sonlandırmak istiyorum.

    Evde çok sıkılıyorum diyenlere biraz sinirleniyorum. Karnı tok sırtı pekse, bütün imkanları varsa ve evde sosyal izolasyon yapabiliyorsa herkesin evin tadını çıkarmasını tavsiye ediyorum. Çok sıkılıyorlarsa bir hastaneye gidip sağlık çalışanlarımıza yardım etmeyi düşünebilirler, onların şu an koşuşturmasına tanıklık edebilirler. Sonra dönüp evlerinde hiç sıkılmayacaklarına eminim.

    Bu günlerin bir an önce daha fazla can almadan bitmesi dileğiyle, sağlıkla kalın, evde kalın.

    Kaynak : uplifers.com
  • BBC sunucusunun konuşması gündem oldu

    BBC sunucusunun konuşması gündem oldu

    BBC Newsnight sunucusu Maitlis: “Koronavirüsün herkesi eşit derecede etkilediği masalını düzeltmemiz lazım. Küçük dairelerde yaşayan, fiziksel iş yaptıkları için evden çalışamayan, orantısızca düşük ücret alan insanlar virüse daha fazla maruz kalıyor”

     

     


  • Çöp torbalarıyla korunmaya çalışan üç hemşire koronavirüse yakalandı!

    Çöp torbalarıyla korunmaya çalışan üç hemşire koronavirüse yakalandı!

    İngiltere’de kısa süre önce kişisel koruyucu ekipman eksikliği sebebiyle çöp torbaları giyerek hastalara bakmak zorunda kalan üç hemşirenin yapılan koronavirüs testlerinin pozitif çıktığı açıklandı.

    Başbakan Boris Johnson’un yoğun bakımda olduğu İngiltere’de kısa süre önce üç hemşire kişisel koruyucu ekipman eksikliği nedeniyle çöp torbaları giyerek hastalara bakmak zorunda kalmıştı.

    Birkaç hafta önce İngiltere’nin Harrow bölgesinde bulunan Northwick Park Hastanesi’nde çalışan 3 hemşirenin kişisel koruyucu ekipman eksikliği nedeniyle vardiyalarında çöp torbası giyerek hastalara hizmet vermek zorunda kaldıkları ortaya çıkmıştı. İngiliz basınında yer alan haberlere göre 3 hemşirenin de koronavirüs testlerinin pozitif çıktığı belirtildi. Ayrıca aynı hastanede çalışan personele yapılan testlerin de yarısından fazlasının pozitif çıktığı aktarıldı.

    Hemşireler uygun maskeleri, eldivenleri ve diğer koruyucu ekipmanları olmadığı için klinik atık torbalarına sarılmış bir fotoğraflarını sosyal medyada paylaşmıştı. Hemşireler salgının İngiltere’de zirve yapmadığı Mart ayı içinde çöp torbaları giyerek inisiyatif kullanmak zorunda kaldıklarını, Sağlık Bakanlığı’nın kendilerine kişisel koruyucu ekipman vermediği için başka seçenekleri kalmadığını belirtmişti.

    Kaynak: abcgazetesi

  • Koronavirüs ile igili bugünkü gelişmeler – 9 Nisan

    Koronavirüs ile igili bugünkü gelişmeler – 9 Nisan

    Britanyada ölü sayısı 887 aratarak 7,984’e yükseldi.

    1. Bugüne kadar dünya genelinde koronavirüs’ten kaynaklı 90 bine yakın kişi hayatını kaybetti.

    2. Sadece Amerika da bir haftada 6.6 milyon kişi işsiz kalarak işsizlik yardımına başvurdu.

    3. Oxfam bu virüsün dünya genelinde yarım milyar insanı yoksulluk sınırının altına çekeceğini açıkladı.

    4. Hükümet yaptığı yeni değerlendirmede sokağa çıkma yasaklarının kaldırılması için çok erken olduğu açıklamasını yaptı.

    5. Bazı Avrupa ülkeleri kısmi sokağa çıkma yasaklarını hafifletiyor.

    6. Vakıflar bazı yaşlı hastalara hastanelerde ‘kritik durumda müdahale edip yaşama döndermeme’ formu imzalattıkları konusunda açıklamalarda bulundu.

    7. Midlands ve Kuzey İngiltere bölgesinde her üç işletmeden birrisinin koronavirüs sebebi ile iflas edeceği bunun milyonlarca işçiyi işsiz bırakma riski olduğu açıklandı.

    8. Britanya da bulunan binlerce vakıf maliye bakanının 750 milyon sterlinlik yardım paketine rağmen kapanma tehlikesi ile yüzyüze.

    9. Britanyada ölü sayısı 887 aratarak 7,984’e yükseldi.