Tag: Hot News

  • İngiltere’de zorunlu alışveriş ve egzersiz dışında evden çıkmak yasaklandı

    İngiltere’de zorunlu alışveriş ve egzersiz dışında evden çıkmak yasaklandı

    İngiltere Başbakanı Boris Johnson, bu akşamki ulusa sesleniş konuşmasında halkın evlerinden zorunlu kalmadıkça çıkmaması gerektiğini söyledi, ikiden fazla kişinin bir araya gelmesini yasakladı.

    Johnson, insanların yalnızca zorunlu hallerde gıda ve ilaç alışverişi için evden çıkabileceğini söyledi ve ekledi:

    “Bunun dışında günde bir kere egzersiz yapmak için evden çıkabilirsiniz. İşe gitmek zorunda değilseniz gitmeyin.

    “Arkadaşlarınızla buluşmamalısınız. Aile üyelerinizle görüşmemelisiniz. Zorunda kalmadıkça sokağa çıkmayın.

    “Kurallara uymazsanız polis yaptırımda bulunacaktır.

    “Elektronik mağazaları gibi hayati ürünler satmayan mağazalar kapanacak.

    “İkiden fazla kişinin bir araya geldiği etkinlikler yasaklanacak. Bunlara düğünler dahil.

    “Parklar açık kalacak egzersizler için fakat toplanmalar yasaklanacak.

    “Hiçbir başbakan böyle bir önlem uygulamaya koymak istemezdi.

    “Bu önlemleri sürekli gözden geçirecek, gerekirse bunları gevşeteceğiz.”

    Johnson koronavirüsün, İngiltere’nin on yıllardır karşılaştığı en büyük tehdit olduğunu vurguladı:

    “Bununla hiçbir ülke başa çıkamaz, çünkü yeterince solunum cihazı ve doktor yok.

    “Herkes aynı anda hastalanırsa Ulusal Sağlık Sistemi herkesi tedavi edemez.

    “Herkese evden çıkmamasını tavsiye ettik. Çoğu kişi uydu.

    “Bugün herkese bir çağrıda bulunuyorum: Sokağa çıkmamalısınız.

    “Zorunda kalınca herkes yalnızca bir kere gıda veya ilaç gibi zorunlu alışveriş, bir kere de egzersiz yapmak için sokağa çıkmalı.”

  • Day-Mer’den Coronavirüs açıklaması: Dışarı çıkmayalım!

    Day-Mer’den Coronavirüs açıklaması: Dışarı çıkmayalım!

    DAY-MER tarafından Coronavirüs salgını ile yapılan açıklamada, bir kez daha fahiş fiyatlar ile halka satış yapan işyerlerine tepki gösterilirken, “Zorunlu olmadıktan sonra bir süre dışarı çıkmayalım. Hijyene son derece dikkat edip, temaslardan kaçınalım. Toplu alanlarda olmamaya özen gösterelim” denildi.

    Kürt ve Türk Toplum Merkezi Day-Mer, Coronavirüs ile ilgili yaptığı açıklama şöyle:

    Koronavirüs İngiltere’de ve dünyada yayılmaya devam ediyor. On binlerce insan salgınla boğuşurken ölü sayısı dünya çapında 15 bini geçti. 350 binden fazla da vaka var. Bütün ülkelerde yeterince test yapılmadığı için, bu sayının çok daha fazla olduğu ise kesin.

    İngiltere’de de vaka sayısı 5 bini geçti ve 23 Mart sabahı itibariyle 289 kişi hayatını kaybetti.

    Ölümler artıyor. Fakat salgının pençesinden kurtulanların sayısı daha fazla. 100 binden fazla insan tedavi olarak salgından kurtuldu.

    Önemli olan, virüsün daha fazla insana bulaştırılmaması. Buna dönük başta sağlık otoriterlerinin olmak üzere, yetkililerin uyarılarını dikkate almak gerekiyor. Biz de, Türk ve Kürt Toplumu Dayanışma Merkezi (DAY-MER) olarak, sorunu yakından takip ediyor ve halkımızı doğru bilgilendirmek için çaba harcamaya devam ediyoruz.

    Şu anda tüm NHS hastanelerinin yanı sıra, yine NHS’in parasını ödemek şartıyla kiraladığı özel hastaneler hizmet vermekte. Görüldüğü gibi, felaketlerde bile, patron denen kesim parasını almadan, daha önce el koyduğu devlet hastanesinin halka hizmet vermesine müsaade etmiyor.

    İngiltere’de yıllardır sağlıkta devasa kesintiler yapıldı. Bu kesintiler, bugün hayatları karartmanın sebebi oldu. Bunu yapan iktidarlar, hayatını kaybeden vatandaşların katili durumundadır.

    Ama şimdi artık başka bir noktadayız. Halkın, sendikaların ve sivil toplum kuruluşlarının baskısıyla yaklaşık 500 milyar sterlin koronavirüsle mücadele için ayrıldı. Bu paranın bir bölümü işine gidemeyen işçilere maaş olarak verilirken, bir bölümü de sosyal yardım olarak ihtiyaç sahiplerine verilecek. Bu da gösteriyor ki; sağlığa diğer sosyal haklara ayrılacak yeterince para varmış.

    Halkımızın sağlığının her şeyin üzerinde tutulması gerektiğine inanıyoruz. Onun için kurum olarak yaptığımız çağrılarımıza kulak vermenizi bekliyoruz.

    • Zorunlu olmadıktan sonra bir süre dışarı çıkmayalım.
    • Hijyene son derece dikkat edip, temaslardan kaçınalım.
    • Toplu alanlarda olmamaya özen gösterelim.
    • Çevremizde bize ihtiyaç duyan, özellikle ileri yaşlarda ve sağlık sorunları olan vatandaşlara yardımcı olalım.
    • Her semtte oluşan gönüllü semt gruplarında yerimizi alıp, dayanışma içinde olalım.

    Bütün bunların yanında, bu durumu fırsata çevirmek isteyen halkın korku ve kaygılarından nemalanmak isteyenlere de izin vermeyelim. Toptancı ya da market sahiplerinin fahiş fiyatlarla sattıkları gıda ürünlerinden kazanç elde etmelerinin vicdani ve ahlaki hiç bir yanı yoktur. Bir kez daha sesleniyoruz bu kesimlere; Yaptığınızın işin savunulacak hiç bir tarafı yok. Unutmayın ki bu virüs sizi teğet geçmiyor. Sizin bu salgına yakalanmanız durumunda yine ilk yardımınıza koşacak olanlar, sizden alış veriş yapan sağlık emekçisi ve halktan emekçiler olacaktır.

    Sağlık emekçilerinin çalışma koşulları ve onların sağlığı her şeyden önemli. Onlara her türlü desteği sunmalıyız. Alış verişte kolaylık ve öncelik tanıyalım hak ettikleri değeri vermekten çekinmeyelim. Medyaya yansıyan haberlerinde teyit ettiği gibi bizlerin köşe bucak kaçtığı

    virüslü hastaların tedavisi için hayatını hiçe sayan sağlık çalışanların hayatlarını zorlaştırmayalım, kolaylaştıralım.

    DAY-MER olarak, Kuzey Londra’da oluşturduğumuz sosyal medya grupları üzerinden bilgi almaya ve sorunları olanlarla ilgilenmeye çalışıyoruz. Özellikle DAY-MER Gençliği’nden gençlerimiz bu zorlu dönemde önemli bir görev üstlenmiş durumdadır. Onlara yardımcı olalım.

    Günlük olarak videolarla ve yazılı olarak bilgilendirmelere devam edeceğiz. Fakat bütün bunlar yaşanırken, belediye, hükümet ve yetkili kurumlardan da taleplerimiz var.

    • Daha fazla kamu kaynağı, kapasitesi yetersiz olan hastanelere ve sağlığa acilen aktarılmalı
    • İşinden olan ve maddi zorluk çekenlerin kiraları, belediye vergileri belediyeler tarafından karşılanmalı.
    • Koronavirüs kaptığından şüphelenenlerin testleri bekletilmeden yapılmalı,
    • Yaşlı, engelli ve sağlık sorunları olanlar tespit edilerek ihtiyaçlarının giderilmesi için gereken önlemler alınmalı.
    • Belediyelerin ve özel şahısların ellerinde bulunan tüm boş evler, evsizlere ve kalabalık evlerde yaşayanlara açılmalı.
    • Karnını doyurabilecek durumda olmayan yoksulların, yemek yapabilecek durumda olmayan yaşlıların ve sağlık sorunu olanların günlük olarak yemek ve bakım ihtiyaçları belediyeler tarafından karşılanmalı.
    • Belediyeler, temizlik konusunda daha hassas davranıp, temizliği üstlenmeli ve bunu yapan emekçilerin tüm sağlık önlemlerini almalı.
    • İşçi ve emekçilerin, halkın sağlığını korumak için; zorunlu ihtiyaç malzemeleri üreten sektörler hariç, diğer tüm sektörler kapatılmalı, sağlık ve hijyen koşullarını sağlayacak önlemler alınmalı.
  • Dr. Yahli: Kar hırsı uğruna hayatlar riske ediliyor

    Dr. Yahli: Kar hırsı uğruna hayatlar riske ediliyor

    Doktor İbrahim Yahli, bir çok insanın koronavirüs belirtileri göstermesine rağmen işverenler tarafından çalıştırılmak zorunda bırakıldıklarına dikkat çekerek, “Kar hırsı ve fazla kazanç derdine düşmeden bu süreçte birbirimizin derdine derman olmalıyız” dedi. 

    Uzman Doktor İbrahim Yahli, özellikle Londra’da işçi ve emekçilerin koronavirüs belirtileri olsa dahi işverenler tarafından çalıştırılmaları yada maaş ödememek için işten çıkarılmalara dönük bir çağrı ve açıklama yaptı.

    Dr. İbrahim toplumun büyük bir kesiminin Koronavirüs belirtilerine sahip olmalarına rağmen hala patronları tarafından çalıştırılmak zorunda bırakıldıklarına dikkat çekti. Bazı emekçi ve işçilerin gayrı resmi çalıştırıldıkları için kendilerinin izin almakta tereddüt ettiklerini ifade eden Dr. Yahli, “Çünkü patronun haftalık maaş ödememesinden çekiniyorlar ya da işten atılmaktan kaçınıyorlar. Çoğunlukla ise patronlar işçileri çalışmaya zorluyorlar. Bu durum genelde take-away, off-lincence ve toptancılarda yaşanmaktadır. Bu aslında restaurantlar için de geçerli ama devlet kapattığı için işe gitme olmuyor fakat orada çalışanlar ise işten çıkarılıyor. Diğer işletmeler de bundan muaf değil. Genel bir duyarsızlık hali mevcuttur” dedi.

    AKSİ DURUM FIRSATÇILIKTIR

    Politize olmuş ve dayanışma kültürü olan toplumun bu süreçte daha duyarlı olmalarını ve insan sağlığına önem veren bir davranış geliştirmesini beklediklerini kaydeden Yahli, “Bu hem insanlarımızı koruyacak, hem sağlık sektörü üzerinde oluşan yükü hafifletecek hem de dayanışmayı güçlendirecektir. Aksi bir durum ancak fırsatçılık ve bencillik olur. Kâr hırsı ve fazla kazanç derdine düşmeden birbirimizin derdine derman olalım diyoruz. Tüm toplumsal kurum ve örgütlerin bu konuda kendi üyelerini uyarmalarını tavsiye ediyorum” diye kaydetti.

  • Koronavirüs salgını İngiltere basınında: “Ne zaman gözümüzü açacağız?”

    Koronavirüs salgını İngiltere basınında: “Ne zaman gözümüzü açacağız?”

    İngiltere Başbakanı Boris Johnson’ın halka “sosyal mesafeyi koruyun yoksa çok yakında daha katı yasaklar gündeme gelecek” açıklamaları, İngiltere’deki tüm gazetelerin manşetlerine taşınmış durumda.

    Gazetelerde İngiltere’deki koronavirüs salgınının ölü sayısının 5 bini aştığı İtalya’nın sadece 14 gün gerisinde olduğu ifade ediliyor ve yapılan tüm ‘evde kalın’ uyarılarına rağmen halkın parkları, sahilleri doldurduğu vurgulanıyor.

    Guardian gazetesi “İngiltere, İtalya benzeri karantina koşullarında yaşamaya başlayabilir” başlığıyla verdiği haberinde, “Haftasonu boyunca parklardan, plajlardan ve pazarlardan gelen fotoğraf ve görüntüler yetkilileri alarma geçirdi. Bugüne kadar halka çelişkili mesajlar vermekle eleştirilen Başbakan Johnson ise şu ana kadarki en net mesajını iletti: ‘Sosyal mesafenin korunması uyarılarına uyulmazsa 24 saat içerisinde katı yasaklar yürürlüğe girebilir’”

    İngiltere Başbakanı Boris Johnson Pazar günü düzenlediği basın toplantısında ilave tedbirler konusunu gelecek 24 saat içinde ciddi biçimde düşüneceğini söyledi.

    Koronavirüs nedeniyle ölenlerin sayısının 281’e yükseldiği İngiltere’de, okulların yanı sıra restoran, kafe ve publar da kapatılmış durumda. Ancak haftasonu boyunca havanın da güzel olmasıyla birlikte çok sayıda kişi parklara ve deniz kenarlarına akın etti.

    Galler’de bulunan Snowdonia Ulusal Parkı’nın Pazar günü tarihinin en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştığı açıklandı.

    Boris Johnson dün düzenlediği basın toplantısında, “Eğer parklar ve çocuk oyun alanlarında iki metre kuralına uyma sorumluluğuna riayet edilmezse yeni tedbirlere bakmamız gerekecek. Önümüzdeki 24 saat içerisinde bu konuyu çok ciddi biçimde düşüneceğim” dedi.

    Daily Telegraph gazetesi küresel sağlık güvenliği editörü Paul Nuki’nin yazısında “İtalya’nın sadece 14 gün gerisindeyiz: Ne zaman gözümüzü açacağız?” deniyor.

    Nuki yazısında, “Belki de biz İngilizler katlanarak artan koronavirüs vakalarını kavrayamıyoruz. Ya da belki karantina altında yaşamak falan istemiyoruz. Ne olursa olsun geriye dönüp baktığımızda geçen haftasonu için sorumsuz bir toplumun fırtınaya yakalanmadan önce oynadığı son kumar diyebiliriz” diyor.

    Nuki’nin yazısında yoğun bakım sağlıkçılarının çağrılarına da yer veriliyor ve Londra dışlarındaki hastanelerde yoğun bakım ünitesi kapasitelerinin şimdiden dolmaya başladığı vurgulanıyor.

    Yazıda, “Ulusal Sağlık ve Bakım Enstitüsü’nün yönetmeliği, yoğun bakım ünitelerinin dolması durumunda kime yardım edileceğinin bir ‘algoritma’ ile tespit edilmesini öngörüyor. İtalya, İngiltere’ye kıyasla kişi başına iki kat daha fazla yoğun bakım yatağının düştüğü bir ülke. Buna rağmen İtalya’da doktorlar kimin tedavi edilip kimin edilmeyeceği konusunda çok acı kararlar vermek zorunda kaldı” deniyor.

    Times gazetesinde de Başbakan Johnson’ın ‘Birbirinizden en az iki metre uzak durun yoksa daha katı tedbirler gündeme gelecek” sözleri manşette yer alıyor.

    Financial Times gazetesinde de halkın çağrılara kulak vermemesi durumunda diğer Avrupa ülkeleride görülen katı tedbirlere benzer önlemlerin çok yakında devreye girebileceği ifade ediliyor.

     

    Kaynak : BBC Türkçe

  • Londra’da 91 yaşındaki İbrahim amca koronavirüsü yendi

    Londra’da 91 yaşındaki İbrahim amca koronavirüsü yendi

    Hikmet Erden

    Koronavirüs salgını her geçen gün yayılırken Londra’da yaşayan Elbistan Kistikli 91 yaşındaki İbrahim Özalp, yakalandığı koranavirüsü yendi. Sağlık durumu iyi olan Özalp tedbir amaçlı olarak 2 hafta daha karantinada tutulacak.

    Dünyayı koronavirüs salgını sararken, salgının en yoğun yaşandığı bölgelerden biri de Londra oldu. Londra’da yaşamını yitirenlerin sayısı iki yüz 50’yi aşarken, hastaneler de yüzlerce kişi tedavi altına alındı. Koronavirüs salgınında özellikle 60 yaş üzerindekiler ölüm riski en yüksek düzeyde iken, Londra’da 91 yaşındaki İbrahim Özalp adlı Kürdistanlı koranavirüsü atlattı. Yaklaşık 10 gün önce kalp sıkışması nedeniyle hastaneye kaldırılan Özalp, doktorların ‘koronavirüs’ teşhisi ile Homerton Hastanesi’nde tedavi altına alındı. Hastanedeki Karantina odaların da tedavi altına alınan Özalp, 1927 doğumlu olmasına rağmen vücut direnci ile virüs ile baş edebildi. Halen hastanede olan ve yarına kadar doktorların taburcu ederek evde karantinaya alınmasını istenen İbrahim Özalp’in sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi.

    BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ÖNEMLİ

    İbrahim Özalp’in oğlu Behzat Özalp, babasının solunum yollarının iyi olmasının hastalığı yenmesinde etkili olduğunu ifade ederek, “Aslında kalp krizi şüphesiyle hastaneye gittik. Ancak testler de koronavirüs tespit edildi ve hemen tedavi altına alındı. Şu anda durumu gayet iyi. Doktorlar virüsü yendiğini ancak tedbir amaçlı olarak hastanede bir gün daha tutabilirler. Taburcu olduktan sonra 14 gün boyunca evde karantina altına alınacak. Çünkü hala hem kendi açısından hem de başkalarına bulaşmaması açısından karantina da kalacak” dedi. Özalp, doktorların bağışıklık sisteminin güçlü olduğu insanlar da hastalığın yenilebildiğini ifade ederek, herkesin doktorların tavsiyesine uymasını istedi.

     

  • Londra’da İlyas Güngör koronavirüsten hayatını kaybetti

    Londra’da İlyas Güngör koronavirüsten hayatını kaybetti

    Londra’da Koronavirüs salgınına yakalanan 84 yaşındaki İlyas Güngör hayatını kaybetti.

    Britanya’da koronavirüs salgını giderek yayılırken ölümler de artıyor. Londra’da yaşayan Maraş’ın Afşin İlçesi Kötüre Köyü’nden İlyas Güngör koronavirüs teşhisiyle kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.

    Yakın çevresinde sevilen ve (İlyas amca) olarak tanınan Güngör ile ilgili Britanya Alevi Federasyonu bir açıklama yaparak, “İlyas Güngör (Ellez) Canımızı koronavirüs nedeniyle kaybettik. İlyas canımız dün gece yattığı North Middlesex Edmonton hastanesinde Hakka Yürüdü. Devri Daim Olsun! Yakınlarına sabırlar diliyoruz, acılarını paylaşıyoruz” dedi.

    İlyas Güngör ile birlikte İngiltere’de koronavirüsten hayatını kaybeden Kürdistan ve Türkiyeli sayısı 4’e yükseldi.
    Daha önce’de Elmaziye Kamil, Hayri Ergönül ve Mustafa Ahmet hayatlarını kaybetmişti.

  • Britanyalı liderler Corbyn ve Price’den Newroz mesajı

    Britanyalı liderler Corbyn ve Price’den Newroz mesajı

    Diren Dicle Erden

    Kürt halkının Newroz bayramını kutlayan İşçi Partisi Lideri Jeremy Corbyn, Ortadoğu’da Kürt halkının temel hak ve özgürlüklerinin sağlanarak bir barışa gidilebileceğini belirtti. Galler Plaid Cymru Parti Lideri Adam Price’da, Kürt halkının baskı ve adaletsizliklere karşı yürüttüğü mücadelenin yanında olacakları mesajını verdi. 

    Britanya’da siyasi parti liderleri, milletvekilleri akademisyen, doktor, gazeteci ve lordlar gibi bir çok etkin ve önemli şahsiyet Kürt halkının Newroz’unu kutlayarak, dayanışma ve mücadele mesajları verdi.

    Koronavirüs dolayısıyla Britanya’da Newroz etkinlikleri iptal edilirken, İşçi Partisi Lideri Jerem Corbyn, Londra Kürt Halk Meclisi’ne bir Newroz kutlama mesajı gönderdi. Kürt toplumuyla sürekli yakın ilişki içerisinde olduğunu ifade eden Corbyn, “Uzun yıllardır Kürt halkı ile birlikte bir çok çalışma yaptım ve onlardan çok fazla şey öğrendim. İngiltere’de yaşayan Kürt halkın örgütlü ve güçlü sesi ile bu ülkeye katkısından dolayı ayrıca teşekkür ederim” dedi.

    KÜRT HALKI MUTLAKA KAZANACAK

    Bugüne kadar  Kürdistan’ın birçok bölgesini ziyaret ettiğini belirten Corbyn,

    Kürt halkının temel hakları için mücadele ettiğini ifade etti. Kürt halkının onlarca yıldır baskı ve saldırı altında olduğunu söyleyen Corbyn, Suriye’de iç savaş ile birlikte bu baskının arttığına dikkat çekti. Baskı ve şiddet yoluyla Kürtlerin öldürüldüğünü belirten Corbyn, barışa giden yolun Kürt halkının temel hakları, kimlikleri ve dillerinin özgürlüğü ile mümkün olduğunun altını çizdi. Her zaman olduğu gibi Kürt halkının, kendi kaderlerini tayin ve haysiyet hakkını savunduğunu vurgulayan Corbyn,  “Kürt halkı dünyaya çok şey verdi; çok bedel ödediler. Huzur içinde yaşamayı hak eden Kürtler kimliklerini mutlak kazanacaktır.  Tüm Kürt halkının Newrozunu en içten dileklerimle kutluyorum” diye kaydetti. 

    ADAM PRİCE: DİRENEN HALKIN YANINDAYIZ

    Galler Plaid Cymru Parti Lideri Adam Price’da Kürt halkına dönük bir Newroz mesajı yayınlayarak, Galler halkı olarak Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan üzerindeki tecridi protesto etmek için başlatan İmam Şiş ile dayanışma içerisinde olarak Kürt halkının her zaman yanında olduklarını belirtti. Kürt halkının adaletsizlik ve baskılara karşı umut ve cesaret ile azanımlar elde ettiğini ifade eden Adam Price, Kürt halkının kendi kaderini tayin hakkını savunduklarının altını çizdi. Price, direnen ve mücadele eden Kürt halkının Newrozunu kutlayarak mesajına son verdi. 

    ZULME KARŞI KÜRDÜN YANINDAYIZ

    Koronavirüs teşhisi ile karantinaya alınan İşçi Partisi Brighton Milletvekili Lloyd Russell, Lloyd Russell-Moyle, Kuzeydoğu Suriye’ye (Rojava) Türkiye’de Kürt halkına yönelik zulüm ve baskılara karşı Parlamento’da mücadele yürüttüklerini kaydederek, Kürt halkının yaşadığı baskı ve zulme karşı geliştirdiği direnişin yanında olduğunu ifade etti. Russell, Newroz’u kutlayarak, bundan sonraki süreçte de Kürt halkı ile dayanışma içerisinde olacağını vurguladı.  

    KÜRT HALKININ YANINDAYIZ

    Plaid Gymru Galler Milletvekili Liz Saville Roberts: “Kürt halkının Newrozunu kutluyorum. Varlığınız, çocuklarınız, hayatınız, kimliğiniz tehlike de ise durmayın. Şehirler de tanklar hapishaneler de insanlar olduğu müddetçe mücadele sürecektir. Kürt halkı haksızlığa karşı geri adım atmayacaktır. Galler halkı Kürt halkının sesini duyuyor mücadelesinin yanında.”

    Enfield Belediye Başkanı Nesli Çalışkan’da Newroz’un yeni başlangıçlar ve baharın müjdecisi olduğunu belirterek, Kürt halkının Newrozunu kutladı.

    Britanya’nın ve İşçi Partisi’nin ilk Kürt kadın milletvekili Feryal Clark Demirci’de Newroz’u kutlayarak, Kürdistan’daki demokrasi, adalet ve barış mücadelesinin yanında olmaktan gurur duyduğunu ifade etti.

    İşçi Partisi Edmonton Milletvekili Kate Osamar, Kürt halkı ile birlikte dayanışma içerisinde olmaktan gurur duyduğunu ve adalet mücadelesinde yanlarında olmaya devam edeceğini vurgulayarak, Newroz’u ‘birlik’ ruhuyla kutladığını kaydetti. 

    İptal edilen Britanya Parlamentosu’ndaki Newroz Resepsiyonu’na mesaj gönderen şahsiyetlerden bazıları şöyle: ”İşçi Partisi Sountgate Milletvekili Bambos Charalambous, AP Milletvekili Julia Word, Milletvekili Chris Stephens, Britanya Adalet ve Barış Komisyonu Eski Başkanı Joe Ryan, Gazeteci Rahila Gupta, Antropolog ve yazar Dr. Felix Padel, Cambrige Üniversitesi Politik Bilimler Enstitüsü öğretim görevlisi Dr. Thomas Jeffrey Miley, University Of London Uluslararası İlişkiler ve Politika Bölümü öğretim görevlisi Dr. Derek Wall, Lordlar Kamarası’ndan Lord Hylton, Kürdistana Barış İnisitayifi üyesi Av. Margaret Owen, İşçi Partisi Newport Milletvekili Jessica Morden.”