Author: ali

  • Londra’da yeni yıl etkinlikleri iptal edildi

    Londra’da yeni yıl etkinlikleri iptal edildi

    Haber Merkezi – Londra’da yeni yıl etkinlikleri kapsamında her yıl büyük bir havai fişek gösterileri düzenleniyordu, kalabalık kitlelerin gösteriyi izlediği coşkulu bir eğlence olan yeni yıl etkinlikleri bu yıl koronavirüs salgını nedeniyle yapılmayacak.

    Londra Belediye Başkanı Sadık Han, LBC Radyosuna yaptığı açıklamada, halkın normalde olduğu gibi toplanmasını göze alamayacakları için yeni yıl etkinliğinin gerçekleştirilmeyeceğini belirtti.

    “Önceki yıllardakinin aksine bu yıl yılbaşı gecesi havai fişek gösterisi olmayacak.” diyen Han, “insanların evlerinin konforunda ve güven içinde keyif alabilecekleri bir televizyon programı” üzerinde çalıştıklarını ifade etti.

    İnsanların bir araya gelmesini önlemek için herhangi bir etkinlik veya gösteri planlamadıklarını kaydeden Han, “Kentte hiçbir şey olmayacak. İnsanların kentte gelmesine yol açacak etkinliklerden kaçınmalıyız.” diye konuştu.

    Han, 31 Aralık gecesi programının detaylarının henüz kesinleşmediğini, bunu yapar yapmaz Londralılara haber vereceklerini sözlerine ekledi.

    Avrupa’da Covid-19’dan en çok ölümün yaşandığı İngiltere’de, yeni vaka sayısı ağustos ayından itibaren yükselişe geçmişti.

    Ülkede 27 Haziran-8 Ağustos tarihlerinde 1000’in altında görülen günlük ortalama yeni vaka sayısı, son 1 haftada günlük ortalama 4 bin sınırına dayanmıştı.

    Artan vakalar karşısında 14 Eylül’den itibaren 6’dan fazla kişinin bir araya gelmesi yasaklanırken, bazı bölgeler karantinaya alınmıştı.

  • İşkenceye suç duyurusu: Askerler ‘Sizi tararız’ dedi

    İşkenceye suç duyurusu: Askerler ‘Sizi tararız’ dedi

    Van’da Askerler tarafından gözaltına alındıktan 2 gün sonra yoğun bakımda oldukları ortaya çıkan ve “helikopterden atıldıkları” iddia edilen 2 kişinin aile avukatları, sorumlular hakkında suç duyurusunda bulundu. Dilekçede, askerlerin mahallelileri “Sizi tararız” şeklinde tehdit ettiğine yer verildi.

    Van’ın Çatak ilçesinde operasyona çıkan askerler tarafından 11 Eylül’de gözaltına alındıktan 2 gün sonra Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin yoğun bakım ünitesinde tedavi altında olduğu ortaya çıkan 8 çocuk babası Osman Şiban (50) yoğun bakım servisinden çıkarıldı. Aynı baskında gözaltına alınan 7 çocuk babası Servet Turgut (55) ise, halen yoğun bakımda tutuluyor.

    Ağır işkence gördükleri ve “helikopterden atıldıkları” iddiasıyla gündeme gelen yurttaşların aileleri, olaya ilişkin Van Barosu İnsan Hakları İhlalleri Komisyonu’na başvuruda bulundu. Ailelerin avukatları da sorumlu askerler hakkında “Kasten yaralama”, “Kasten öldürmeye teşebbüs”, “Görevi kötüye kullanma” ve ”İşkence” suçlamasıyla Van Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu. Avukatların verdikleri dilekçede önemli iddialara yer verildi.

     

    ‘DİZ ÜSTÜ’ KİMLİK KONTROLÜ

    Kırsal mahalleye helikopterle gelen askerlerin yurttaşları meydanda topladığı ve kimlik kontrolü yaptıkları belirtilen dilekçede, o sırada 2 yurttaşın askerler tarafından darp edildiği ifade edildi. Askeri yetkilinin sürekli, “Acımız var, öfkemizi sizden çıkarmayıp da kimden çıkaracağız, köyünüzü yakacağız” şeklinde ifadelerde bulunduğu kaydedilen dilekçede, yurttaşların diz üstü çöktürülerek kimlik kontrolü yapıldığı ifade edildi. Aynı gün içerisinde 15 askerin tekrar mahalleye geldiği ve yanlarında başka bir mahallede gözaltına aldıkları Servet Turgut’un da bulunduğu belirtilen dilekçede,  askerlerin burada da Osman Şiban’ı gözaltına aldıkları ve sonrasında mahalleden ayrıldıklarına dikkati çekti.

     

    ‘SİZİ TARARIZ’ TEHDİDİ

    Mahalle sakinlerinin 2 kişinin gözaltına alınmasına tepki gösterdikleri ve buna karşılık askerlerin silah doğrultarak “Sizi tararız” tehdidinde bulundukları kaydedilen dilekçede, olayın devamına ilişkin şu bilgilere yer verildi: “Yakalanan kişiler sürüklenerek götürülmüş, zaman zaman bağırış sesleri köylülerce duyulmuştur. Askerler ve yakalanan Servet ve Osman gözden kaybolunca, durumu merak eden köylüler tepeye çıkıp baktıklarında askerlerin, her iki köylüyü helikoptere bindirdiklerini görmüşlerdir. Mezrada telefon çekmemektedir. Köyün etrafında da operasyon devam ettiğinden köylüler çıkamamıştır. Haliyle akrabalarına ve yakınlarına da Servet Turgut ve Osman Şiban’ın yakalandığını bildirememiştir. İki gün sonra aile karakolu arayarak gözaltına alınan Turgut ve Şiban ile ilgili bilgi istemiştir. Telefondaki yetkili ‘ben bilmiyorum bir şey görmedim, beni bulaştırma bu işlere’ şeklinde karşılık verilmiştir. Bunun üzerine köylü, ‘bana bilgi vermezseniz basına haber veririm’ deyip kapattıktan 15-20 dakika sonra başka bir yetkili arayarak, ‘üzülmeyin, yakınınız Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi yoğun bakım servisindedir’ demiş. Akrabalar daha sonra yoğun bakım ünitesinin kapısında bulunan askerlere Servet Turgut ve Osman Şiban sormuş ve kendisine burada oldukları söylenmiş ancak görüştürmeyeceklerini bildirmişlerdir.”

     

    ASKERLER HAKINDA SUÇ DUYURUSU 

    Gözaltına alınan 2 yurttaşın gözaltı durumu ile ilgili iki gün boyunca ailelere haber verilmediğine dikkat çekilen dilekçede, ailelerin ifadelerine yer verilerek, “Biz müvekkil yakınlarının başına ne geldiğini bilmiyoruz. Bilinen yakalandıkları ve akabinde yoğun bakıma alındıklarıdır. Hastane kayıtlarına darp olarak geçmiştir. Darp sürecinin nereden başlayıp nerede bittiğini bilmiyoruz. Özetle bu vatandaşlar Yoğurtlu mezrasında yakalanmış ve 3. günde hastanede yoğun bakımda oldukları anlaşılmıştır. Hayati tehlikeleri devam eden bu iki vatandaşın, operasyona katılan kolluk görevlilerinin gözetiminde oldukları sırada darp ve cebre maruz kaldıkları sabittir. Biz müvekkillerin yakını olan her iki vatandaşı darp eden, yaralayan ve hali hazırda hayatlarına kasteden ‘Yıldırım 10 – Norduz Operasyonu’na katılan ve helikopter aracılığıyla alandan ayrılan askeri personelden ve olabilecek diğer şüphelilerden davacı ve şikayetçiyiz” denildi.

     

    MA / Cemil Uğur

  • Sadiq Khan’dan ikinci dalga ve yeni önlemler uyarısı

    Sadiq Khan’dan ikinci dalga ve yeni önlemler uyarısı

    Haber Merkezi – Londra Büyükşehir belediye Başkanı Sadiq Khan artan vakalardan endişe duyduklarını ve virüsün tekrar yükselişe geçmesini önleyecek yeni tedbirlerin geleceğini açıkladı.

    Londra konsey liderleri, hükümet ve sağlık bakanlığı ile yapılan toplantılar sonucunda, Covid-19 vakalarının Londra’da artışa geçtiği ve ikinci dalga uyarıları sonucu ek tedbirlerin alınması gerektiği ortaya çıkmıştı.

    Toplantı sonunda açıklama yapan Sadiq Khan, test yetersizliğinin de etkisi ile durumun kötüye gittiğini ve ek önlemlerin daha fazla beklemeden alınmasının gerektiğini vurguladı.

    Geçen hafta yüz bin kişi başına düşen vaka sayısının Londra’da 18.8’den 25’e yükseldiği açıklanmıştı. Londra’da yaşayanlara sosyal mesafe kurallarına uymaları, ellerini yıkamaları ve maske kullanımına dikkat etmeleri konusunda sık sık uyarılar yapılmıştı.

    Sadiq Khan, “ Hem halk sağlığı hem de ekonomi için en iyi şey, şehrin bütününe karantina uygulamak yerine vaka artışları yakından takip ederek yeni önlemler getirmek” açıklamasında bulundu.

    Hükümet geçtiğimiz günlerde test kapasitesinin daha önce hiç olmadığı kadar yüksek olduğunu ancak çok fazla test talebi olduğunu açıklamıştı.

  • İngiltere’de 3 yıl önce çalınan nadide kitaplar Romanya’da ele geçirildi

    İngiltere’de 3 yıl önce çalınan nadide kitaplar Romanya’da ele geçirildi

    Sanat ve tarih dünyası için ‘yeri doldurulamaz’ diye tabir edilen hırsızlık vakasının zanlıları yakalandı.

    Polis, Haziran 2019’da Romanya’nın kuzeydoğusundaki yaklaşık 30 mülke baskın düzenledikleri sırada dört şüpheliyi tutuklarken, İngiltere’de de uyrukları açıklanmayan yaklaşık 10 kişi tutuklandı.

    Ancak ocak ayında Torino’da yakalan ve çete lideri olduğundan şüphelenilen Romanya uyruklu kişinin yetkililerle işbirliği yaparak eserlerin kurtarılmasında belirleyici rol oynadığı belirtildi. Bunun üzerine Romanya’nın kuzeydoğusundaki Neamt bölgesinde bir eve yapılan baskında çetenin yağmaladığı eserlere ulaşıldı.

    Ele geçirilenler arasında Galileo ve Newton’ın eserlerinin ilk basımları, Dante’nin İlahi Komedya isimli başyapıtının 1569 tarihli baskısı, ayrıca İspanyol ressam Francisco de Goya’nın 80 çizimi gibi oldukça önemli eserler yer aldı. Eserlerin 2 milyon euro değerinde olduğu tahmin ediliyor.
    İngiltere’nin başkenti Londra yakınlarındaki Feltham’da Şubat 2017’de yaşanan soygunda, çatıda delik açan hırsızlar, geniş güvenlik önlemlerinin alındığı bir depoya girmeyi başarmıştı. İçerideki güvenlik sensörlerini harekete geçirmemeyi başaran hırsızlar, ABD’deki bir müzayede için bekletilen yüzlerce eser arasında bulunan 50 kadar nadir kitabı çalmıştı. Aynı yöntemle depodan çıkan hırsızlar kendilerini bekleyen minibüse atlayıp kayıplara karışmıştı.

  • Dünya Sağlık Örgütü: Salgının henüz başındayız

    Dünya Sağlık Örgütü: Salgının henüz başındayız

    Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ/WHO) COVID-19 özel temsilcilerinden Dr. David Nabarro, dünyanın, salgınının henüz başında olduğu uyarısında bulundu. Britanya Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi’nin sorularını yanıtlayan Nabarro, “Salgının vereceği zararları daha yeni görmeye başladık, daha ortalarında bile değiliz” dedi. “Hepimiz mevcut durumu korkunç, utanç verici buluyoruz. Bir sağlık meselesi öylesine kontrolden çıktı ki, şimdi dünyayı sarsıyor.”

    “Yoksulların sayısını ikiye katlayacak”

    BBC Türkçe’nin haberine göre, salgınının dünyayı yalnızca resesyona sürüklemeyeceği uyarısını yapan Dr. Nabarro, “Muhtemelen yoksulların sayısını ikiye katlayacak, yetersiz beslenen insanların sayısını ikiye katlayacak, yüz milyonlarca küçük işletmenin iflasına yol açacak, birçok gencin eğitim fırsatını elinden alacak devasa bir ekonomik daralmaya sürüklüyor” yorumunu yaptı.

    “Hiçbirimiz böyle bir şeyi tasavvur edemezdik. Durum bilim kurgu filmlerinkinden daha korkunç ve daha başlangıcındayız. Dünyaya vereceği zararları daha yeni görmeye başlıyoruz. Avrupa’da her şeyin geri dönüşüne tanık olduğumuz bu aşamada, durum daha da kötüleşiyor.”

    “Bu durum önlenebilirdi”

    Hükümetlerin salgına ilişkin hazırlıklarını da eleştiren Dr. Nabarro, “Pandemi hazırlıklarına daha fazla yatırım yapılsaydı ve Dünya Sağlık Örgütü’nün Ocak’ta yaptığı acil durum uyarılarına daha fazla tepki verseydi bu durum önlenebilirdi” dedi.

    Dünyada Eylül ayında koronavirüs vaka sayısı 29 milyonu, Covid-19 kaynaklı can kaybı da 928 bini aştı. Karantina önlemleri nedeniyle tüm dünyada ekonomik zorluklar baş gösterirken, hükümetler destek paketleri açıklayarak ekonomilerini ayakta tutmaya çalışıyor.

    Aşı çalışmaları hız kazanmasına rağmen henüz bir aşı adayı testlerin tümünü tamamlayıp dolaşıma sokulmuş değil.

     

    Kaynak : BBC Türkçe

     

  • İngiltere’de vatandaşa muhbirlik görevi: “6 kişi kuralına uymayanları ihbar edin”

    İngiltere’de vatandaşa muhbirlik görevi: “6 kişi kuralına uymayanları ihbar edin”

    Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınında vaka artışı nedeniyle 14 Eylül itibarıyla 6 kişiden fazlasının bir araya gelmesini yasaklayan İngiltere hükümeti vatandaşları “kurallara uymayan komşularını ihbar etmeye” çağırdı.

    Sky News’e konuşan İçişleri Bakanı Priti Patel sosyal mesafeye riayet edilmesinin önemine dikkati çekti ve Britanyalılara seslenerek “Komşularınız 6 kuralını ihlal ediyorsa polisi arayın” dedi. Patel, şayet kendi komşularının bu kuralı ihlal etmesi halinde ne yapacağının sorulması üzerine de “Evde nadiren duruyorum ancak kurala uygun olmadığını düşündüğüm bir şey görürsem, açıkça konuşayım, polisi ararım” ifadesini kullandı.

    Böyle bir tavrın komşuları “gammazlama” anlamına gelmediğini söyleyen Patel, “Bu, hepimizin kişisel olarak sorumluluk almasıyla ilgili” diye ekledi. BBC’nin haberine göre İçişleri Bakan Yardımcısı Kit Malthouse da benzer bir çağrıda bulunarak, vatandaşlardan kuralları ihlal ettiğinden şüphelendikleri kişiler ve durumlarla ilgili yetkili birimleri arayıp bilgi vermelerini istedi.

    Covid-19’u kontrol altına alma amacıyla getirilen yeni kurala uymayanlara polisin 3 bin 300 sterline (yaklaşık 31 bin TL) kadar para cezası kesebileceği kaydedildi. Paylaşılan son rakamlara göre salgın nedeniyle BK’de toplam vaka sayısı 371 bini aşarken, can kaybı 41 bin 637’ye yükseldi.

     

    Kaynak : Independent, Sky News, BBC

  • Britanya Alevi Federasyonu: “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

    Britanya Alevi Federasyonu: “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

    Britanya Alevi Federasyonu’nda düzenlenen aşure etkinliği dayanışma, birliktelik mesajlarıyla gerçekleşti. “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz” diyerek aşure paylaşımına can veren Britanya Alevi Federasyonu, dernek binalarında yüzlerce alevi ve alevi dostunu bir araya getirdi.

    "Kerbala'dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz"
    “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

     

    Muharrem ayının 10.gününde Kerbala’da Hüseyin’in şehit edilişini anmak üzere yapılan aşurenin şifalı olduğuna inanıldığı için öncelik olarak yaşlı ve çocuklarla, ardından komşularla paylaşılmaya başlanır. Bu paylaşım hem toplumu bir arada tutar hem de bağlılıklarının pekişmesi anlamında derinlik sağlar.

     

    Britanya Alevi Federasyonu
    Britanya Alevi Federasyonu

    Dostluğu, kardeşliği ilke edinen, aydın görüşleriyle kapılarını herkese açan Federasyonun etkinliğinde, aşure paylaşımının ardından Kurum Başkanı İsrafil Erbil “Aşure birlik, beraberliğin en güzel mesajıdır. Aşure bütün sıkıntılarımıza rağmen ‘bizler aslında bir arada, kendimiz olarak yaşayabileceğimizin en güzel örneğidir. Kerbala’dan bugüne bütün acılarımızı bal eylemesini bilen, acıların içerisinde umudu yükseltebilen bir toplumuz.” diyerek, katılan herkese teşekkürlerini belitti.

     

    Telgraf – Yasemin Çelik