Blog

  • Sadiq Khan’dan ikinci dalga ve yeni önlemler uyarısı

    Sadiq Khan’dan ikinci dalga ve yeni önlemler uyarısı

    Haber Merkezi – Londra Büyükşehir belediye Başkanı Sadiq Khan artan vakalardan endişe duyduklarını ve virüsün tekrar yükselişe geçmesini önleyecek yeni tedbirlerin geleceğini açıkladı.

    Londra konsey liderleri, hükümet ve sağlık bakanlığı ile yapılan toplantılar sonucunda, Covid-19 vakalarının Londra’da artışa geçtiği ve ikinci dalga uyarıları sonucu ek tedbirlerin alınması gerektiği ortaya çıkmıştı.

    Toplantı sonunda açıklama yapan Sadiq Khan, test yetersizliğinin de etkisi ile durumun kötüye gittiğini ve ek önlemlerin daha fazla beklemeden alınmasının gerektiğini vurguladı.

    Geçen hafta yüz bin kişi başına düşen vaka sayısının Londra’da 18.8’den 25’e yükseldiği açıklanmıştı. Londra’da yaşayanlara sosyal mesafe kurallarına uymaları, ellerini yıkamaları ve maske kullanımına dikkat etmeleri konusunda sık sık uyarılar yapılmıştı.

    Sadiq Khan, “ Hem halk sağlığı hem de ekonomi için en iyi şey, şehrin bütününe karantina uygulamak yerine vaka artışları yakından takip ederek yeni önlemler getirmek” açıklamasında bulundu.

    Hükümet geçtiğimiz günlerde test kapasitesinin daha önce hiç olmadığı kadar yüksek olduğunu ancak çok fazla test talebi olduğunu açıklamıştı.

  • İngiltere’de 3 yıl önce çalınan nadide kitaplar Romanya’da ele geçirildi

    İngiltere’de 3 yıl önce çalınan nadide kitaplar Romanya’da ele geçirildi

    Sanat ve tarih dünyası için ‘yeri doldurulamaz’ diye tabir edilen hırsızlık vakasının zanlıları yakalandı.

    Polis, Haziran 2019’da Romanya’nın kuzeydoğusundaki yaklaşık 30 mülke baskın düzenledikleri sırada dört şüpheliyi tutuklarken, İngiltere’de de uyrukları açıklanmayan yaklaşık 10 kişi tutuklandı.

    Ancak ocak ayında Torino’da yakalan ve çete lideri olduğundan şüphelenilen Romanya uyruklu kişinin yetkililerle işbirliği yaparak eserlerin kurtarılmasında belirleyici rol oynadığı belirtildi. Bunun üzerine Romanya’nın kuzeydoğusundaki Neamt bölgesinde bir eve yapılan baskında çetenin yağmaladığı eserlere ulaşıldı.

    Ele geçirilenler arasında Galileo ve Newton’ın eserlerinin ilk basımları, Dante’nin İlahi Komedya isimli başyapıtının 1569 tarihli baskısı, ayrıca İspanyol ressam Francisco de Goya’nın 80 çizimi gibi oldukça önemli eserler yer aldı. Eserlerin 2 milyon euro değerinde olduğu tahmin ediliyor.
    İngiltere’nin başkenti Londra yakınlarındaki Feltham’da Şubat 2017’de yaşanan soygunda, çatıda delik açan hırsızlar, geniş güvenlik önlemlerinin alındığı bir depoya girmeyi başarmıştı. İçerideki güvenlik sensörlerini harekete geçirmemeyi başaran hırsızlar, ABD’deki bir müzayede için bekletilen yüzlerce eser arasında bulunan 50 kadar nadir kitabı çalmıştı. Aynı yöntemle depodan çıkan hırsızlar kendilerini bekleyen minibüse atlayıp kayıplara karışmıştı.

  • Dünya Sağlık Örgütü: Salgının henüz başındayız

    Dünya Sağlık Örgütü: Salgının henüz başındayız

    Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ/WHO) COVID-19 özel temsilcilerinden Dr. David Nabarro, dünyanın, salgınının henüz başında olduğu uyarısında bulundu. Britanya Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi’nin sorularını yanıtlayan Nabarro, “Salgının vereceği zararları daha yeni görmeye başladık, daha ortalarında bile değiliz” dedi. “Hepimiz mevcut durumu korkunç, utanç verici buluyoruz. Bir sağlık meselesi öylesine kontrolden çıktı ki, şimdi dünyayı sarsıyor.”

    “Yoksulların sayısını ikiye katlayacak”

    BBC Türkçe’nin haberine göre, salgınının dünyayı yalnızca resesyona sürüklemeyeceği uyarısını yapan Dr. Nabarro, “Muhtemelen yoksulların sayısını ikiye katlayacak, yetersiz beslenen insanların sayısını ikiye katlayacak, yüz milyonlarca küçük işletmenin iflasına yol açacak, birçok gencin eğitim fırsatını elinden alacak devasa bir ekonomik daralmaya sürüklüyor” yorumunu yaptı.

    “Hiçbirimiz böyle bir şeyi tasavvur edemezdik. Durum bilim kurgu filmlerinkinden daha korkunç ve daha başlangıcındayız. Dünyaya vereceği zararları daha yeni görmeye başlıyoruz. Avrupa’da her şeyin geri dönüşüne tanık olduğumuz bu aşamada, durum daha da kötüleşiyor.”

    “Bu durum önlenebilirdi”

    Hükümetlerin salgına ilişkin hazırlıklarını da eleştiren Dr. Nabarro, “Pandemi hazırlıklarına daha fazla yatırım yapılsaydı ve Dünya Sağlık Örgütü’nün Ocak’ta yaptığı acil durum uyarılarına daha fazla tepki verseydi bu durum önlenebilirdi” dedi.

    Dünyada Eylül ayında koronavirüs vaka sayısı 29 milyonu, Covid-19 kaynaklı can kaybı da 928 bini aştı. Karantina önlemleri nedeniyle tüm dünyada ekonomik zorluklar baş gösterirken, hükümetler destek paketleri açıklayarak ekonomilerini ayakta tutmaya çalışıyor.

    Aşı çalışmaları hız kazanmasına rağmen henüz bir aşı adayı testlerin tümünü tamamlayıp dolaşıma sokulmuş değil.

     

    Kaynak : BBC Türkçe

     

  • İngiltere’de vatandaşa muhbirlik görevi: “6 kişi kuralına uymayanları ihbar edin”

    İngiltere’de vatandaşa muhbirlik görevi: “6 kişi kuralına uymayanları ihbar edin”

    Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınında vaka artışı nedeniyle 14 Eylül itibarıyla 6 kişiden fazlasının bir araya gelmesini yasaklayan İngiltere hükümeti vatandaşları “kurallara uymayan komşularını ihbar etmeye” çağırdı.

    Sky News’e konuşan İçişleri Bakanı Priti Patel sosyal mesafeye riayet edilmesinin önemine dikkati çekti ve Britanyalılara seslenerek “Komşularınız 6 kuralını ihlal ediyorsa polisi arayın” dedi. Patel, şayet kendi komşularının bu kuralı ihlal etmesi halinde ne yapacağının sorulması üzerine de “Evde nadiren duruyorum ancak kurala uygun olmadığını düşündüğüm bir şey görürsem, açıkça konuşayım, polisi ararım” ifadesini kullandı.

    Böyle bir tavrın komşuları “gammazlama” anlamına gelmediğini söyleyen Patel, “Bu, hepimizin kişisel olarak sorumluluk almasıyla ilgili” diye ekledi. BBC’nin haberine göre İçişleri Bakan Yardımcısı Kit Malthouse da benzer bir çağrıda bulunarak, vatandaşlardan kuralları ihlal ettiğinden şüphelendikleri kişiler ve durumlarla ilgili yetkili birimleri arayıp bilgi vermelerini istedi.

    Covid-19’u kontrol altına alma amacıyla getirilen yeni kurala uymayanlara polisin 3 bin 300 sterline (yaklaşık 31 bin TL) kadar para cezası kesebileceği kaydedildi. Paylaşılan son rakamlara göre salgın nedeniyle BK’de toplam vaka sayısı 371 bini aşarken, can kaybı 41 bin 637’ye yükseldi.

     

    Kaynak : Independent, Sky News, BBC

  • Britanya Alevi Federasyonu: “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

    Britanya Alevi Federasyonu: “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

    Britanya Alevi Federasyonu’nda düzenlenen aşure etkinliği dayanışma, birliktelik mesajlarıyla gerçekleşti. “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz” diyerek aşure paylaşımına can veren Britanya Alevi Federasyonu, dernek binalarında yüzlerce alevi ve alevi dostunu bir araya getirdi.

    "Kerbala'dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz"
    “Kerbala’dan bu yana acılarımızı bal eyliyoruz”

     

    Muharrem ayının 10.gününde Kerbala’da Hüseyin’in şehit edilişini anmak üzere yapılan aşurenin şifalı olduğuna inanıldığı için öncelik olarak yaşlı ve çocuklarla, ardından komşularla paylaşılmaya başlanır. Bu paylaşım hem toplumu bir arada tutar hem de bağlılıklarının pekişmesi anlamında derinlik sağlar.

     

    Britanya Alevi Federasyonu
    Britanya Alevi Federasyonu

    Dostluğu, kardeşliği ilke edinen, aydın görüşleriyle kapılarını herkese açan Federasyonun etkinliğinde, aşure paylaşımının ardından Kurum Başkanı İsrafil Erbil “Aşure birlik, beraberliğin en güzel mesajıdır. Aşure bütün sıkıntılarımıza rağmen ‘bizler aslında bir arada, kendimiz olarak yaşayabileceğimizin en güzel örneğidir. Kerbala’dan bugüne bütün acılarımızı bal eylemesini bilen, acıların içerisinde umudu yükseltebilen bir toplumuz.” diyerek, katılan herkese teşekkürlerini belitti.

     

    Telgraf – Yasemin Çelik

  • İngiltere’de telefon kullanırken ölümlü kazalara sebep olan sürücülere ömür boyu hapis cezası

    İngiltere’de telefon kullanırken ölümlü kazalara sebep olan sürücülere ömür boyu hapis cezası

    İngiltere’de, telefon kullanırken birisinin ölümüne neden olan sürücülere ömür boyu hapis cezası geliyor.

    BBC News’in haberine göre gelecek yılın başında, telefon kullandığı ya da hız yaptığı için ölüme neden olan sürücülere ağır cezalar verilmesini öngören yasa tasarısı parlamentoya sunulacak. Yasa tasarısına göre telefon kullandığı, aşırı hız yaptığı ya da hız yarışına girdiği için ölüme neden olan sürücüler, ömür boyu hapis cezasına çarptırılacak.

    Uyuşturucunun etkisiyle ölüme sebebiyet veren sürücülere de ömür boyu hapis cezası verilecek. Ülkede mevcut yasalara göre bu suçları işleyenlere, 14 yıla kadar hapis cezası veriliyor. Tasarıya göre dikkatsizlik nedeniyle başkalarının ciddi şekilde yaralanmasına neden olan sürücülere de hapis cezası verilecek.

    Mevcut yasada henüz böyle bir madde olmadığı için ülkede dikkatsiz sürücülere sadece para cezası uygulanıyor.

     


     

    Extra Cash & Carry

  • Samsun’da 16 yaşındaki Suriyeli gencin öldürüldüğü anlara ait kamera kayıtları ortaya çıktı

    Samsun’da 16 yaşındaki Suriyeli gencin öldürüldüğü anlara ait kamera kayıtları ortaya çıktı

    Samsun’un Vezirköprü ilçesinde fırın işçisi olarak çalışan Suriyeli mülteci Eymenh Hammamı (16) ırkçı grup tarafından bıçaklanarak öldürüldü. Olayın görgü tanığı ve Eymenh’in ağabeyi İbrahim Hammamı Evrensel’e konuştu: “Dört kişi arabayla önümüzü kesti. Bize ırkçı küfürler ettiler. Sonra gidip 20 kişi döndüler. Kardeşimi vuranlar ceza alsın, adalet yerini bulsun. Eymenh hepinizin kardeşidir, öyle düşünün.”

    Evrensel’den Ercüment Akdeniz’e konuşan Eymenh’in abisi İbrahim, olay anını ”

    Dün akşam saat 18:00 ile 20:00 saatleri arasında, Samsun’da, Eymenh Hammamı adlı çocuk, ırkçı bir grubun bıçaklı saldırısında hayatını kaybetti. Eymenh’in o sırada yanında ağabeyi ve iki kuzeni vardı. Saldırı anından olay yerinde olan ağabey İbrahim Hammamı Evrensel’e detayları anlattı:

    “Bende motosiklet vardı, yol kenarında bekliyorduk. Siyah bir otomobil yanımıza geldi, içinde 4 kişi vardı. Biz Suriyelileri kastederek ağır küfürler ettiler. ‘Suriyeliler s… gidin bu ülkeden’ dediler. Irkçılıktır bu dedik, hep bu durumları yaşadığımız için alttan aldık. Bir süre sonra araçla önümüzü kestiler. Gidip arkadaşlarını getirmişler, 20 kişi kadar varlardı. İki kişinin elinde bıçak vardı. ‘Bizler kardeşiz, yapmayın dedik’ ama saldırdılar. Ben o sırada uzaktan geçen bir polis arabası gördüm, motosikletimle peşine düştüm. Polisleri alıp geldiğimde kardeşim kanlar içindeydi. Geç kalmıştık.”

    Eymen Hammamı’nın uğradığı saldırı bölgedeki bir güvenlik kamerası kayıtlarına da yansıdı. Görüntülerde Hammamı’nın yolun ortasında yaklaşık 5-6 kişilik bir grup tarafından darbedildiği kısa sürede saldırganların sayısının 10’a yaklaştığı görülüyor. Saldırının ardından yaralanan Hammamı’nın bir dükkana sığındığı kameraya yansıyor.

    Kardeşine birden fazla bıçak darbesi geldiğini belirten İbrahim Hammamı, “Saldıranların hepsi gençti. Daha önce görmüşlüğümüz var ama hiç sorun yaşamadık. Biz 9 yıldır Samsun’da yaşıyoruz. Kimseyle sorun yaşamadık. Misal benim eşim Türk. Eymenh gül gibi çocuktu. Bunu yapanlar cezasını alsın, adalet yerini bulsun. Kardeş acısı zordur, o hepinizin kardeşi, öyle düşünün” ifadelerini kullandı.

    Olayla ilgili şüpheli Z.Ç. gözaltına alındı.

    Göç sonrası kardeşiyle mecburen fırınlarda çalışmaya başladıklarını anlatan ağabey Hammamı, “Eymenh 4 yıllık işçiydi. Ben 70, Eymenh 50 TL yevmiye alıyordu. Akşama kadar çalışıyor, akşamları da gençlik spor merkezinde kursa gidiyordu” diye konuştu. Altı kardeş olan Hammamı ailesinde anne ve babalarının çok kötü durumda olduğunu belirten İbrahim Hamamı, “Otopsi sonuçlarını bekliyoruz. Yarın cenazeyi otobüsle Vezirköprü’ye götürüp orada toprağa vereceğiz” dedi.