Blog

  • DSÖ: Covid-19 gripten 10 kat daha fazla ölümcül

    DSÖ: Covid-19 gripten 10 kat daha fazla ölümcül

    Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Covid-19’un ölüm oranının gripten (influenza) 10 kat daha fazla olduğunun tahmin edildiğini açıkladı.

    Ghebreyesus, DSÖ’nün İsviçre’nin Cenevre kentindeki merkezinde, diplomatik misyon şeflerine hitap etti. DSÖ’nün 5 Şubat’ta, farklı ülke ve bölgelere Covid-19 ile mücadele konusunda destek vermek amacıyla Stratejik Hazırlık ve Müdahale Planı’nı başlattığını hatırlatan Ghebreyesus, örgüte üye ülkelere desteklerinden dolayı teşekkür etti.

    100 GÜN GEÇTİ

    DSÖ’nün, Çin’den ilk Covid-19 vakasını bildirmesinden bu yana 100 gün geçtiğini anımsatan Ghebreyesus, aradan geçen sürede virüsün küresel çapta yayılması nedeniyle ülkelerin sağlık sistemlerine aşırı yük bindiğini ve dünya ekonomisinin bozulduğunu belirtti.

    ÖLÜM ORANI GRİPTEN 10 KAT DAHA FAZLA

    Konuşmasında, koronavirüsün yol açtığı hastalık ile gribi kıyaslayan Ghebreyesus, “Covid-19’un ölüm oranının gripten (influenza) 10 kat daha fazla olduğu tahmin edilmektedir” diye konuştu.

    Ghebreyesus, dünya liderlerine birlik ve dayanışma çağrısını yineleyerek Covid-19’un ulusal ve küresel düzeyde siyasete alet edilmemesini istedi.

    Kaynak: Euronews

     

     

     

     

     

     

  • Yüzünüzü geleceğe dönün: Evde eğlenceli vakit geçirmek için bir oyun önerisi

    Yüzünüzü geleceğe dönün: Evde eğlenceli vakit geçirmek için bir oyun önerisi

    Gizem Okut

    Covid-19 salgını dolayısı ile birçok insanın evinde olduğu bu süreçte motivasyonumuzu artıracak yazılardan, evde nasıl keyifli vakit geçirebileceğimize kadar birçok yazı paylaşıldı.

    Bana göre bunların neredeyse hepsi hem bizi güçlendirmek adına, hem de evinde sıkıldığından şikayet eden onlarca insan için yapılabilecek ne kadar çok şey olduğunu göstermek için oldukça faydalı yazılar olmuştur.

    Bizler için dışarda çalışmakta olan onca insan varken, özellikle de sağlık personellerinin bu kadar zor şartlarda çalıştığı bir süreçten geçerken, benim gibi, iş yerleri kapalı olanların tek yapması gerekenin evinde kalmak olduğunu “artık” insanların anladığını düşünüyorum.

    Evinizde yapabileceklerinize ait yazıları elbette okumuşsunuzdur. Ben de bu tarz bir yazı hazırlamaktansa, sizin için küçük bir oyun hazırladım. Yapmanız gereken şey aşağıdaki boşlukları doldurmak. Belki bu hayatta sizi en çok mutlu eden şeyleri görmenize bir nebze de olsa yardımcı olabilirim…

    Hayat normale döndüğünde ve evimden çıktığım zaman ilk

    Sarılacağım kişi ___________________________________________________
    Gideceğim mekan _________________________________________________
    Yiyeceğim yemek _________________________________________________
    İtiraf edeceğim şey ________________________________________________
    Gideceğim tiyatro/sinema ___________________________________________
    Şükredeceğim şey ________________________________________________
    Hatırlayacağım şey _______________________________________________
    Özleyeceğim şey _________________________________________________
    Edineceğim ders __________________________________________________
    Edineceğim hobi __________________________________________________
    Takdir edeceğim kişi _______________________________________________
    Alacağım (hayatımla ilgili) karar ______________________________________
    Affedeceğim kişi __________________________________________________
    Özür dileyeceğim kişi ______________________________________________
    Teşekkür edeceğim kişi _____________________________________________
    Yapacağım seyahat planı ___________________________________________
    Empati kuracağım kişi _____________________________________________
    Satın alacağım şey ________________________________________________
    Yapacağım yatırım (maddi/manevi) ___________________________________

    Son olarak bu süreçte beni en çok rahatsız eden şeylerden birinin evde sıkıldığından şikayet eden insanlar olduğunu söylemem gerekir. Ve Gülse Birsel’in evinden katıldığı bir haber programında söyledikleri ile yazımı sonlandırmak istiyorum.

    Evde çok sıkılıyorum diyenlere biraz sinirleniyorum. Karnı tok sırtı pekse, bütün imkanları varsa ve evde sosyal izolasyon yapabiliyorsa herkesin evin tadını çıkarmasını tavsiye ediyorum. Çok sıkılıyorlarsa bir hastaneye gidip sağlık çalışanlarımıza yardım etmeyi düşünebilirler, onların şu an koşuşturmasına tanıklık edebilirler. Sonra dönüp evlerinde hiç sıkılmayacaklarına eminim.

    Bu günlerin bir an önce daha fazla can almadan bitmesi dileğiyle, sağlıkla kalın, evde kalın.

    Kaynak : uplifers.com
  • BBC sunucusunun konuşması gündem oldu

    BBC sunucusunun konuşması gündem oldu

    BBC Newsnight sunucusu Maitlis: “Koronavirüsün herkesi eşit derecede etkilediği masalını düzeltmemiz lazım. Küçük dairelerde yaşayan, fiziksel iş yaptıkları için evden çalışamayan, orantısızca düşük ücret alan insanlar virüse daha fazla maruz kalıyor”

     

     


  • Çöp torbalarıyla korunmaya çalışan üç hemşire koronavirüse yakalandı!

    Çöp torbalarıyla korunmaya çalışan üç hemşire koronavirüse yakalandı!

    İngiltere’de kısa süre önce kişisel koruyucu ekipman eksikliği sebebiyle çöp torbaları giyerek hastalara bakmak zorunda kalan üç hemşirenin yapılan koronavirüs testlerinin pozitif çıktığı açıklandı.

    Başbakan Boris Johnson’un yoğun bakımda olduğu İngiltere’de kısa süre önce üç hemşire kişisel koruyucu ekipman eksikliği nedeniyle çöp torbaları giyerek hastalara bakmak zorunda kalmıştı.

    Birkaç hafta önce İngiltere’nin Harrow bölgesinde bulunan Northwick Park Hastanesi’nde çalışan 3 hemşirenin kişisel koruyucu ekipman eksikliği nedeniyle vardiyalarında çöp torbası giyerek hastalara hizmet vermek zorunda kaldıkları ortaya çıkmıştı. İngiliz basınında yer alan haberlere göre 3 hemşirenin de koronavirüs testlerinin pozitif çıktığı belirtildi. Ayrıca aynı hastanede çalışan personele yapılan testlerin de yarısından fazlasının pozitif çıktığı aktarıldı.

    Hemşireler uygun maskeleri, eldivenleri ve diğer koruyucu ekipmanları olmadığı için klinik atık torbalarına sarılmış bir fotoğraflarını sosyal medyada paylaşmıştı. Hemşireler salgının İngiltere’de zirve yapmadığı Mart ayı içinde çöp torbaları giyerek inisiyatif kullanmak zorunda kaldıklarını, Sağlık Bakanlığı’nın kendilerine kişisel koruyucu ekipman vermediği için başka seçenekleri kalmadığını belirtmişti.

    Kaynak: abcgazetesi

  • Koronavirüs ile igili bugünkü gelişmeler – 9 Nisan

    Koronavirüs ile igili bugünkü gelişmeler – 9 Nisan

    Britanyada ölü sayısı 887 aratarak 7,984’e yükseldi.

    1. Bugüne kadar dünya genelinde koronavirüs’ten kaynaklı 90 bine yakın kişi hayatını kaybetti.

    2. Sadece Amerika da bir haftada 6.6 milyon kişi işsiz kalarak işsizlik yardımına başvurdu.

    3. Oxfam bu virüsün dünya genelinde yarım milyar insanı yoksulluk sınırının altına çekeceğini açıkladı.

    4. Hükümet yaptığı yeni değerlendirmede sokağa çıkma yasaklarının kaldırılması için çok erken olduğu açıklamasını yaptı.

    5. Bazı Avrupa ülkeleri kısmi sokağa çıkma yasaklarını hafifletiyor.

    6. Vakıflar bazı yaşlı hastalara hastanelerde ‘kritik durumda müdahale edip yaşama döndermeme’ formu imzalattıkları konusunda açıklamalarda bulundu.

    7. Midlands ve Kuzey İngiltere bölgesinde her üç işletmeden birrisinin koronavirüs sebebi ile iflas edeceği bunun milyonlarca işçiyi işsiz bırakma riski olduğu açıklandı.

    8. Britanya da bulunan binlerce vakıf maliye bakanının 750 milyon sterlinlik yardım paketine rağmen kapanma tehlikesi ile yüzyüze.

    9. Britanyada ölü sayısı 887 aratarak 7,984’e yükseldi.

  • Covid-19: İngiltere’de ölümler durmuyor sayı 7 bin 978’e ulaştı

    Covid-19: İngiltere’de ölümler durmuyor sayı 7 bin 978’e ulaştı

    İngiltere’de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı son 24 saatte 881 artarak 7 bin 978 olurken, henüz zirvenin görülmediği bildirildi.

    Yoğun bakımda Kovid-19 tedavisi gören Başbakan Boris Johnson‘a vekalet eden Dışişleri Bakanı Dominic Raab, günlük basın toplantısında, ülkede salgın nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısının 7 bin 97’den 7 bin 978’e çıktığını açıkladı. Raab, hastanelerde tedavi gören kişi sayısının 16 bin 784 olduğunu duyurdu.

    HENÜZ TEPE NOKTAYA VARMADIK

    Acil durum kabine toplantısına (Cobra) başkanlık ettiğine dikkati çeken Raab, kısmi karantina uygulanmasına devam edilmesinin önemine vurguladı. Hükümetin kısmi karantinanın sonuçlarını tam olarak öğrenmeye çalıştığını, ilk değerlendirmelerin salgınla mücadeleye olumlu etkisi olduğunu gösterdiğini söyleyen Raab, “Virüste henüz tepe noktasına ulaşmadık, bu yüzden uyguladığımız önlemleri kaldırmak için hala çok erken.” dedi.

    En önemli önceliğin hala hayat kurtarmak ve koronavirüsün yayılmasını durdurmak olduğunu belirten Raab, “Elde ettiğimiz ilerlemeleri kaybetmemeliyiz, pek çok insanın yaptığı fedakarlıkların boşa gitmemesi gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

    Öte yandan Başbakanlıktan yapılan açıklamada, yoğun bakımda üçüncü geceyi geçiren Başbakan Johnson’ın iyileşmeye devam ettiği ve moralinin yerinde olduğu belirtildi.

  • Başbakan Johnson’dan ekipman isteyen doktor öldü

    Başbakan Johnson’dan ekipman isteyen doktor öldü

    Sky News kanalının haberine göre, 53 yaşındaki Abdul Mabud Chowdhury, durumunun ağırlaşması üzerine kaldırıldığı hastanede yapılan müdahaleye rağmen kurtarılamadı.

    İngiltere’de Başbakan Boris Johnson‘dan koruyucu ekipman talep eden doktor, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle yaşamını yitirdi.

    Sky News kanalının haberine göre, 53 yaşındaki Abdul Mabud Chowdhury, durumunun ağırlaşması üzerine kaldırıldığı hastanede yapılan müdahaleye rağmen kurtarılamadı.

    18 Mart’ta Başbakan Johnson’a, ülkedeki her bir sağlık çalışanına “acilen” koruyucu ekipman temin etmesini isteyen bir mesaj gönderen doktorun Kovid-19 kaptığı belirlendi.

    Hastanede 15 gün yaşam mücadelesi veren Chowdhury, mesajında sağlık çalışanlarının “hastalarla doğrudan temasta olduklarını” belirterek, “Diğerleri gibi bizim de bu dünyada ailemiz ve çocuklarımızla hastalıksız yaşama hakkımız var.” demişti.

    Londra’daki Homerton Hastanesinde çalışan doktor, Londra yakınlarındaki Romford kasabasındaki Queen’s Hastanesinde tedavi altına alınmıştı.

    Kovid-19 kaynaklı can kaybı sayısının 7 bini geçtiği İngiltere’de, en az 15 sağlık çalışanının hayatını kaybettiği biliniyor.