Blog

  • Covid-19: İngiltere’de son 24 saatte 708 kişi hayatını kaybetti

    Covid-19: İngiltere’de son 24 saatte 708 kişi hayatını kaybetti

    İngiltere’de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle ölenlerin sayısı son 24 saatte 708 artarak 4 bin 313 oldu.

    İngiltere Sağlık Bakanlığının açıklamasına göre, 708 can kaybıyla “şimdiye kadarki en yüksek günlük artış” kaydedilirken, vaka sayısı da 3 bin 735 artarak 41 bin 313’e çıktı.
    Son 24 saatte 9 bin 316 test yapılırken, toplam test sayısı da 183 bin 190’a yükseldi.
    Ülkede, kısmi karantina kararının etkileri görülmeden önce vaka ve ölü sayısının birkaç hafta daha artmaya devam etmesi bekleniyor.
    İlk etapta “toplumsal bağışıklık kazanılması amacıyla virüsün kontrollü yayılması” stratejisi izleyen İngiliz hükümeti, ölü sayısının 277 bini bulabileceğine yönelik raporlar ve eleştirilerin ardından geri adım atmıştı.
    23 Mart’ta alınan kararlarla, halkın evden çıkmasına sınırlama getirilirken marketler ve eczaneler hariç tüm ticari işletmeler de kapatılmıştı.
    İngiltere’de tahtın varisi Galler Prensi Charles’ın 25 Mart’ta, Başbakan Boris Johnson ile Sağlık Bakanı Matt Hancock’un ise 27 Mart’ta Kovid-19 testleri pozitif çıkmıştı.
    Prens Charles ve Sağlık Bakanı Hancock iyileşirken, Başbakan Johnson hala ateşi olduğunu ve bir süre daha kendini izole edeceğini açıklamıştı.

  • İngiltere’de koronavirüs salgını sebebiyle 4 bin mahkum erken tahliye edilebilir

    İngiltere’de koronavirüs salgını sebebiyle 4 bin mahkum erken tahliye edilebilir

    İngiltere ve Galler’deki cezaevlerinde yatan 4 bin mahkum, erken salıverilebilir. Ancak şiddet suçları ve cinsel suçlar sebebiyle hüküm giyenler erken tahliyeden yararlanamayacak.

    Ceza süresinin dolmasına 2 ay ya da daha az kalan mahkumlar arasından, geçici izin kağıdıyla salıverilebilecek olanlar tespit edilecek.

    Bugüne kadar toplam 29 cezaevinde 88 mahkumda koronavirüse rastlandı. Bu sayının hızla artmasında ve hastanelerde daha da fazla yoğunluk oluşmasından endişe ediliyor. 1200 mahkum da cezaevi imkanlarında tecrit altında.

    Cezaevi çalışanlarının yaklaşık 8 bini, karantina sebebiyle evlerinde. Bu sayı, tüm çalışanların dörtte birini oluşturuyor. Bu da cezaevlerindeki işleyişin sorunlarla karşılaşmasına yol açıyor.

    Kuzey İrlanda’da da 200 kişinin erken salıverilmesi planlanıyor. İskoçya’da da benzer önlemlerin alınması için inceleme yapılıyor.

  • Keir Starmer: İngiltere’de İşçi Partisi’nin yeni lideri İngiltere’deki  ana muhalefet partisinin yeni lideri Keir Starmer oldu

    Keir Starmer: İngiltere’de İşçi Partisi’nin yeni lideri İngiltere’deki ana muhalefet partisinin yeni lideri Keir Starmer oldu

    Ülkede 12 Aralık’taki genel seçimlede tarihi yenilgi alan İşçi Partisi’nin lideri Jeremy Corbyn, tüm sorumluluğu kabul etmiş ve liderlikten çekileceğini açıklamıştı.

    İşçi Partisi bugün, parti üyelerinin oyuyla belirlenen partinin yeni genel başkanını ve genel başkan yardımcısını açıkladı.

    “Sir” ünvanı bulunan Keir Starmer parti liderliğine seçildi. Parti genel başkan yardımcılığna da Angela Rayner seçildi.

    Keir Starmer, Twitter üzerinden yayınladığı teşekkür konuşmasında, İşçi Partisi’nin yeni lideri seçilmesinin kendisi için “onur kaynağı ve ayrıcalık” olduğunu söyledi, bu görevin koronavirüs salgını nedeniyle başka dönemlerle kıyaslanamayacak bir zamanda geldiğine dikkati çekti.

    ‘Virüs toplumumuzun kırılganlığını ortaya koydu’

    İşçi Partisi’nin de, iktidardaki Muhafazakar Parti gibi önünde duran başlıca gündem maddesi, koronavirüs salgınıyla mücadele.Keir gelecek haftaların “oldukça zor geçeceğini” ve pek çok kişinin “korkunç anlar yaşamak zorunda kalacağını” söyledi.Salgından sonra hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını söyleyen Starmer, “Virüs toplumumuzun kırılganlığını ortaya koydu, gözümüzü açtı” dedi.

    İnsan hakları alanında çalışan bir avukat olan Keir Starmer, 1962 yılında başkent Londra’da doğdu.İşçi Partisi’nin ilk milletvekili Keir Hardie’den ismini alan Starmer, avukat Victoria Alexander ile 2007 yılında evlendi. Çiftin 2 çocuğu bulunuyor.İşçi Partisi üyeleri yeni liderleri için Şubat ayından beri posta ve e-posta yoluyla oy kullanıyordu. Oy verme işlemi Perşembe günü son bulmustu.

    Kaynak: BBC

     

  • Av. Muhammet Çankıran son yolculuğuna uğurlandı

    Av. Muhammet Çankıran son yolculuğuna uğurlandı

    Uzun yıllardan beri İngiltere’de yaşayan avukat Muhammet Çankıran, çok yakın ailesinin katılımıyla İngiltere Alevi Kültür Merkezi ve Cemevi’nde (İAKM-Cemevi) yapılan cenaze töreninin ardından Kuzey Londra’daki Trent Park Mezarlığı’nda toprağa verildi.

    Geçen Eylül’den beri tedavi gören avukat Muhammet Çankıran, tedavisi için ailesinin yurt içi ve yurt dışındaki tüm girişimlerine rağmen amansız hastalığa yenik düşerek, 26 Mart Perşembe günü hayata veda etti. Başta göçmenlik olmak üzere, toplum üyelerinin her konuda başvurusuna elinden geldiğince yardımcı olması, bilgi ve deneyimlerini toplumla paylaşması ve toplumsal olaylara duyarlılığı nedeniyle tüm tanıyanlarının sevgi ve saygısını kazanan Çankıran’a, tüm dünyayı kasıp kavuran koronavirüs nedeniyle sadece çok yakın akrabalarının katılabildiği cenaze töreni ile veda edildi.

    29 Eylül 2016’da Kanun Hükmünde Kararname ile kapatılan Hayatın Sesi TV’nin Londra programı “Artı Eksi 7 Londra”ya defalarca konuk olan Muhammet Çankıran, İngiltere’deki göçmenlerin Ankara ve Otomatik Bilgi Paylaşımı Anlaşmalarında yapılan yeni düzenlemeler ve değişikliklerden nasıl etkileneceğine dair görüş ve düşüncelerini toplumla paylaştı. Özellikle Ankara Anlaşması’nda süresiz oturumlarla ilgili değişiklikler gerçekleştikten sonra, katıldığı toplantı ve etkinliklerde bu değişikliklerden etkilenen kesimleri doğru bir şekilde bilgilendiren Çankıran, 24 Mart 2018’de Day-Mer’in düzenlediği Ankara Antlaşması konulu toplantıda da konuşmuştu. Mesleğine ticari bir gözle bakmaması, yanıltıcı, yanlış ve sansasyonel yaklaşımlardan uzak durması nedeniyle görüş ve önerileri dikkate alınan Çankıran’ın katılımı ile gerçekleşen toplantı büyük ilgi görmüştü.

    Avukat mesleğinin yanı sıra internet üzerinden yayın yapan Açık Gazete’de köşe yazarlığı da yapan Çankıran, göçmenlik hukuku konusunda medya ve toplum kuruluşlarının en çok görüşüne başvuru yaptığı hukukçuların başında geliyordu.

  • Covid-19: İngiltere’de 24 saatte 684 kişi hayatını kaybetti

    Covid-19: İngiltere’de 24 saatte 684 kişi hayatını kaybetti

    Koronavirüstün yayılarak ölümlere yol açtığı İngiltere’de son 24 saatte 684 kişi hayatını kaybederek, toplam ölüm sayısı 3605’e ulaştı.

    İngiltere’de koronavirüs salgını yayılarak, binlerce insanın ölümüne yol açıyor. Britanya’da Sağlık Bakanlığı verilerine göre koronavirüsten hayatını kaybedenlerin sayası 3 bin 605’e ulaşırken, son 24 saatte 684 kişi kişi hayatını kaybetti. Bu şu ana kadar açıklanan en yüksek ölüm oldu. Bir önceki günde 569 kişi hayatını kaybetmişti ve artık ölüm sayısı her geçen daha yüksek sayılara ulaşıyıro.

    Ortalama günlük 10 bin testin yapılması hedeflenen ülkede, şu ana kadar tes yapılan 38 bin 168 kişi de koronavirüs tespit edildi.

  • Londra Kürt Halk Meclisi’nden Helin Bölek açıklaması

    Londra Kürt Halk Meclisi’nden Helin Bölek açıklaması

    Helin’lerin özgürlük şarkılarıdır saltanatınızı alaşağı edecek olan!

    “Kendimize zarar verme heveslisi değiliz, görülmesini duyulmasını istiyoruz” demişti Helin Bölek. Ama ne yazıkki barbar ve insanlıktan çıkmış AKP hükümeti ne duydu, ne gördü. Duyulmaması, görülmemesi için tüm devlet imkanlarını seferber etti.

    Evet Helin Bölek tüm dünyanın gözleri önünde 288 gün boyunca saniye saniye sonsuzluğa yürüdü. Bir sanatçının, bir kadının en insani çığlığı duyulmadı. Helin Bölek Türkiye’nin adaletsizliğinin yeni adıdır. Özgürce şarkı söyleyebilmek ve en insani hak olan adil yargılanma hakkı için bedenini açlığa yatırmıştı.

    Barbarlığın ve faşizmin yeni adı olan AKP çeteleri bir sanatçının özgürlük şarkısından korkar hale gelmişken, çok iyi bilsinlerki Helin’lerin özgürlük şarkıları sizin saltanatınızı alaşağı edecektir.

    Dünya halkları olarak çok zor zamanlardan geçtiğimiz bu süreçte Helin Bölek’in ailesine ve yol arkadaşlarına başsağlığı diliyor ve Helin’lerin özgürlük şarkılarını her sokakta haykırmaya çağırıyoruz.

  • Helin Bölek’in en son mesajı: Bu sürecin yükü sizin omuzlarınızdadır

    Helin Bölek’in en son mesajı: Bu sürecin yükü sizin omuzlarınızdadır

    İSTANBUL – Ölüm orucu eyleminin 288’inci gününde hayata veda eden Grup Yorum üyesi Helin Bölek, ajansımıza verdiği son demecinde, kamuoyuna “Bu sürecin yükü sizin omuzlarınızdadır” sözleriyle seslenmişti.

    Maruz kaldıkları baskı ve yasakların son bulması talebiyle ölüm orucuna başlayan Grup Yorum üyelerinden Helin Bölek, eyleminin 288’inci gününde hayata veda etti. Bölek, grup üyesi arkadaşlarından İbrahim Gökçek ile birlikte tutuklu üyelerinin tahliye edilip davalarının düşürülmesi, arkadaşları hakkındaki yakalama kararlarının kaldırılması, çalışmalarını yürüttükleri İdil Kültür Merkezi’ne yönelik baskınlara son verilmesi ve konser yasaklarının kaldırılması talepleriyle tutuklu bulundukları cezaevlerinde farklı tarihlerde açlık grevi eylemine başlatmıştı.
    Gebze M Tipi Kadın Kapalı Cezaevi’nde tutulan Helin, başlattığı bu eyleminin 152’nci gününde tahliye edilmesine rağmen eylemini Sarıyer’deki Direniş Evi’ne sürdürme kararı almıştı.
    Açlık grevini eylemini ölüm orucuna çeviren Silivri 9 No’lu Kapalı Cezaevi’nde kalan İbrahim Gökçek ise, eyleminin 251’inci gününde tahliye edildi. Bölek gibi oda Direniş Evi’ne giderek talepleri karşılanana kadar eylemini sürdürme kararı aldı.
    ZORLA MÜDAHALE EDİLMEK İSTENDİ
    Ancak gününde Gökçek ve Bölek’in direnişlerinin sürdürdükleri Direniş Evi’ne geçtiğimiz 10 Mart günü baskın yapan polisler her iki eylemciyi zorla evden çıkarıp, ambulanslarla Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırdı. Yaklaşık 10 gün boyunca hastanede tutulan Gökçek ve Bölek’e zorla müdahale girişiminde bulunulmak istenmiş, ancak hem kendilerinin bunu reddetmesi hem de kamuoyundan gelen tepkiler üzerine bundan geri adım atılarak her ikisi de taburcu edildi.
    BAKANLIK GÖRÜŞMESİNDE SONUÇ ÇIKMADI
    Eylemlerinin 284’üncü gününde insan hakları savunucularından oluşan bir heyet, Bölek ve Gökçek’in durumlarına ilişkin İçişleri Bakanlığı yetkilileri ile bir görüşme gerçekleştirdi. Heyet, yaptıkları bu görüşmeden sonra yetkililerin kendilerine açlık grevinin sonlandırılması halinde talepleri değerlendirileceğini ifade ettiğini kamuoyu ile paylaştı. Bu duruma tepki gösteren grup üyeleri ise, “Bakanlığa güvenmiyoruz. Talepler karşılanmadan ölüm orucunu bırakmayacağız” diyerek, direnişlerine devam etmeyi sürdürdü.
    ‘MUTLAKA BEDELLER OLACAK’
    Yapılan bu görüşmeden 4 gün sonra Bölek, kaldığı Sarıyer’deki Direniş Evi’nde yaşama gözlerini yumdu. Girdiği eylemden son ana kadar geri adım atmayan Bölek, yaptığı açıklamalarda “Mutlaka bedeller olacak ama bu bedelin ne kadar ödeneceği aslında sürecin sürdürücüleri tarafından belirlenecektir” demişti.
    Direniş Evi’ndeyken birçok defa ajansımıza da konuşan Bölek, bu eyleme neden başladıklarını şöyle dile getirmişti: “Bunca sorunlara rağmen beni ayakta tutan şey direnme kararlılığımdır. Dört nedenden dolayı eyleme başladık. Bir, konser yasaklarımız kaldırılsın. İki; İdil Kültür Merkezi’ne düzenlenen baskınlara son verilsin. Üç; bizlere yönelik komplo davalar düşürülsün. Dört; terör listelerinden isimlerimiz kaldırılsın. Biz direnme kararı aldığımızda aslında zaferi de kazandık, Çünkü başından beri Grup Yorum’u susturmak ve sindirmek üzere kurulu bir politika söz konusuydu. Ama biz bu son hamleyle birlikte bunu tamamen boşa çıkardık. Grup Yorum’u susturamayacaklarının, susturmanın mümkün olamayacağını, yeri geldiğinde bedenimizi ortaya koyan bir direniş sergileyeceğimizi ve asla teslim olmayacağımızı da somut bir örneğini sergilemiş olduk.”
    ‘BU SÜRECİN YÜKÜ SİZİN OMUZLARINIZDA’
    Eylemlerine haklı talepler doğrultusunda başladıklarını ve bu taleplerinin karşılanmasını defalarca yenileyen Bölek, “Başından beri karşılanması gereken taleplerdir bunlar. Ama bunların karşılanması için dilenmeyeceğiz. Öyle ya da böyle zaten karşılanacak bu talepler. Haklı olanın karşısında hiçbir güç bu zamana kadar duramamıştır, bundan sonra da duramaz” ifadelerini kullanmıştı.
    Bölek, verdiği mesajlarında kamuoyuna da seslenmişti. Taleplerin hızlıca karşılanması için kamuoyu oluşturmak gerektiğini dile getiren Bölek, “Sadece açlığın kendisi başlı başına bir kazanım değildir şüphesiz. Açlıkla beraber bu süreci örmek ve örgütlemek temelindedir kazanım. Kazanımları getirecek olan bu örgütlülüktür. Yani, bu süreçte sonucu belirleyecek olan da aslında bizi dinleyenlerin, bizi sevenlerin bizim için bir şey yapanların omuzlarında biraz ağır bir yük olmuş oluyor. ‘Bu sürecin yükü sizin omuzlarınızdadır’ demiş gibi oluyoruz ama gerçekten de böyledir. Mesele sadece bizim için bir şey yapmakta değil. Aslında kendiniz için de tüm adaletsizlikler için de hukuksuzluklar için de bir şey yapmaktır. Mutlaka bedeller olacak ama bu bedelin ne kadar ödeneceği aslında sürecin sürdürücüleri tarafından belirlenecektir. O yüzden herkesi sesimize daha çok ses olmaya davet ediyorum” çağrısında bulunmuştu.