Blog

  • Grup Yorum üyesi Helin Bölek yaşamını yitirdi

    Grup Yorum üyesi Helin Bölek yaşamını yitirdi

    İSTANBUL – 288 gündür ölüm orucunda olan Grup Yorum üyesi Helin Bölek yaşamını yitirdi. Bölek’in hayatını kaybettiğini açıklayan Grup Yorum, “Herkesi direniş evine şehidimizi sahiplenmeye çağırıyoruz” dedi.

    Konser yasaklarının kaldırılması, kırmızı bültenle aranan üyelerinin listelerden çıkartılması ve İdil Kültür Merkezi’ne yönelik baskınların son bulması talepleriyle 288 gündür ölüm orucunda olan Grup Yorum üyesi Helin Bölek yaşamını yitirdi.
    Bölek’in yaşamını yitirdiği bilgisi Grup Yorum’un sosyal medya hesaplarından paylaşıldı. Grubun yaptığı paylaşımda, “288 gündür ölüm orucunda olan Grup Yorum üyesi Helin Bölek’i şehit verdik. Herkesi direniş evine şehidimizi sahiplenmeye çağırıyoruz” denildi.
    Grup Yorum üyesi İbrahim Gökçek de 291 gündür ölüm orucunda bulunuyor.
  • Kürt işletmecilerden NHS için ‘koronavirüs dayanışma mutfağı’ -ÖZEL-

    Kürt işletmecilerden NHS için ‘koronavirüs dayanışma mutfağı’ -ÖZEL-

    Kürt işletmeciler NHS için hem gönüllerini hem mutfaklarını açtı

    DİREN DİCLE ERDEN

    Londra’da Cemal Polat ve Ali Kalkan adlı Kürt işverenler sahip oldukları cafe-restaurantı koronavirüs karşısında ön saflar da mücadele veren Ulusal Sağlık Sistemi (NHS) çalışanlarına ücretsiz yemek dağıtan bir merkeze çevirdi. Merkez günde yüz sağlık çalışanına ücretsiz yemekler hazırlarken, bisikletli gönüllüler ise yemekleri hastanelere ulaştırıyor. Polat ve Kalkan, “Fiziksel mesafeyi uzatalım ama sosyal olarak dayanışmadan vazgeçmeyelim” diyor.  

    Koronavirüs her gün yayılarak binlerce insanın ölümüne neden olurken, pandeminin merkezlerinden Londra’da ise Kürdistanlı işverenler Cemal Polat ve Ali Kalkan, virüse karşı canlarını ortaya koyan sağlık çalışanları için önemli bir projeye imza attı.  Proje kapsamında Polat ve Kalkan Londra Hackney bölgesinde sahip oldukları ‘215 Hackney’ adlı kafe-restaurant adlı işyerlerini müşterilere kapatarak, sağlık çalışanlarına ücretsiz yemek hizmeti veren bir merkeze çevirdi.

    Kürdistan’daki savaş sürecinden göç etmiş ailelerin fertleri olan Polat ve Kalkan, önce savaş mağduru çocuklar için hizmet veren Gold FundMe adlı yardım kuruluşu ile iletişime geçti. Buradan dayanışma ağı ile bir maddi kampanyası başlatıldı ve toplanan paralar ile yemekler için gerekli malzemeler satın alınmaya başlandı. Ardından da restaurantın mutfak kısmında günlük yüz sağlık çalışanının ulaşacak şekilde yemekler hazırlamaya başladılar.  

     

    BU BİR DAYANIŞMADIR

    Hazırlanan yemekler hijyen ve sağlıklı bir şekilde paketlenerek, ücretsiz olarak Kuzey Londra’daki hastanelerdeki sağlık çalışanlarına dağıtıldı. Dağıtımı da önce bisikletli gönüllüler yaptı ancak daha uzak hastaneler için özel araçları ile yardımı ulaştırıyorlar. Özellikle koronavirüs hastaları ile dolup taşan Homerton, Royal Free ve Barnet gibi hastaneler de aralıksız çalışan sağlık çalışanlarına bir soluk olmaya çalışıyorlar. Koronavirüsle mücadele sürecinde bu projeyi hayata geçiren Polat ve Kalkan, bu projeden herhangi bir kar ise elde etmiyorlar. Bunu dayanışmanın bir parçası olarak görüyorlar.

    İngilizlerin de yoğun dikkatini çeken projeye ilişkin konuşan işletmeci Cemal Polat, koronavirüs sürecinde dükkanı koronavirüse karşı kapattıklarını aktardı.

    ALTI BİN POUND TOPLANDI

    Polat, bu süreçte sağlık alanında çalışanların yaşadığı zorlukları duyunca kayıtsız kalmama kararı aldıklarını ifade ederek, “Hastaneler de çalışan birkaç arkadaş ile konuştuk. Çok uzun saatler çalıştıklarını ve o saatten sonra alış verişe gidip yemek yapmanın zor olduğunu anlattılar. 12-15 saat çalışmanın ardından markete gitmeleri çok zordu ve çoğu zaman bunu yapamıyorlardı. İşte böylesi bir durumda hayatlarını riske eden NHS çalışanları için bizde kilitlediğimiz dükkanı açtık. Kendi imkanlarımızla yemekler hazırlamaya başladık önce. Sonra bunu daha da büyütüp Gold FundMe adlı bir dayanışma ağı ile buluştuk. Oradan sağlık çalışanları için bir maddi destek oluşturduk. Bugün 6 bin pound bir destek toplamış bulunuyoruz. Toplanan paralar ile yüz kişilik yemek çıkarıyoruz. Her gün en az yüz sağlık çalışanına ücretsiz yemekler ulaştırıyoruz” dedi.

     

    SAĞLIKLI YEMEKLER HAZIRLIYORUZ 

    Homerton, Grape Ormond Street Çocuk Hastanesi, Royal Free ve Barnet Hastanelerini gibi bir çok hastaneye yemek götürdüklerini anlatan Polat,

     “Hastane yetkilileri ve menajerler ile iletişim halinde bir çalışma sergiliyoruz. Günde en az 3 hastaneye yemek dağıtıyoruz.  Paketlenmiş yemeklerimizi hastanelerin içine girmeden yakındaki izole bir alana bırakıyoruz ve yetkililer gelip oradan alıyor. Yemek ihtiyaçlarını bu şekli ile karşılıyoruz” diye belirtti.

     

    KÜRDİSTAN MUTFAĞINI TAŞIYORUZ

    Günlük bir pilav, bir etli ve etsiz yemek ,yoğurt ve çoban salatadan oluşan bir paket hazırladıklarını aktaran Polat, “Kürdistan ve yöresel mutfağımızdan çıkan yemekler NHS çalışanlarına ulaşıyor. Ve bu hem bizi hem onları oldukça mutlu kılıyor” dedi.

    GÜN DAYANIŞMA GÜNÜDÜR

    Koronavirüs sürecinde sağlık çalışanların yanında olmaya ve manevi ve sosyal dayanışma ağını yakalamak gerektiğini ifade eden Polat, “ Bu dönem fırsatçılık dönemi değil. Dini, dili, ırkı ve cinsiyeti fark etmeden tüm dünyayı etkisi altına aldı bu virüs. Gün dayanışma günüdür. En erken zamanda atlatabilmek için hep beraber bunu dayanışma ile aşacağız. Sağlık çalışanların yanında olalım. Fiziksel mesafeyi uzatalım ama sosyal olarak dayanışmadan vazgeçmeyelim” diye kaydetti.  

     

  • Cavidan-19:  Pazarcıklı Ali Nurdağı hayatını kaybetti

    Cavidan-19: Pazarcıklı Ali Nurdağı hayatını kaybetti

    İngiltere’de koronavirüsten dolayı Pazarcık Pulyanlı Köyü nüfusuna kayıtlı Ali Nurdağı hayatını kaybetti.

    Koronavirüs salgını her geçen gün daha fazla can alıyor. Salgın sebebiyle İngiltere’de yaşayan Kürdistanlı ve Türkiyeli toplumdanda bir çok insan hayatını kaybetti. Son olarak Londra’da yaşayan Ali Nurdağı koronavirüs nedeniyle tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybetti.

    Kürt Halk Meclisi, hayatını kaybeden Ali Nurdağı için bir taziye mesajı yayınlayarak, “Tüm ailelerimizin acılarını paylaşıyor derin üzüntümüzü bildiriyoruz. Bizler daha fazla canımıza bir şey olmaması için dayanışma, birlik ve sevgi ile bu süreci birlikte aşacağız. Evde kalarak sağlık otoritelerinin çağrılarına uyarak bu süreci atlatabiliriz. Bizler her konuda halkımızın ailelerimizin yanında olacağız” dedi.

    Pazarcılıklar Dayanışma Derneği bir açıklama yaparak, “İngiltere ‘yide etkisi altına alan korona virüs can almaya devam ediyor. Bugünde Pazarcık Pulyanlı köyünde Üyelerimizden Ali Nurdağı (Oli sayde) canımızı kaybettik. Ailesine sabır diliyoruz Devr-i daim ışıklar yoldaşı olsun” dedi.

  • Covid-19 İngiltere: Ölüm sayısı 2 bin 921’e ulaştı

    Covid-19 İngiltere: Ölüm sayısı 2 bin 921’e ulaştı

    İngiltere’de koronavirüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı bir günde 569 artarak 2 bin 921’e ulaştı.

    İngiltere Sağlık Bakanlığı, koronavirüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısının 2,921’e çıktığını açıkladı. Can kayıplarına son 24 saatte 569 kişi daha eklendi.
    Bakanlık Twitter üzerinden yaptığı açıklamada sayının, 1 Nisan 16.00 GMT itibarıyla belirlenen sayı olduğunu duyurdu. Açıklamada, 2 Nisan itibarıyla 163 bin 194 kişiye test yapıldığı, bu kişilerden 33 bin 718’inin test sonucunun pozitif çıktığı kaydedildi.

    Koronavirüs ölümlerinde Birleşik Krallık’a bağlı ülkelerdeki dağılım şöyle:
    İskoçya: 126, Galler: 117, İngiltere: 2698, Kuzey İrlanda: 36.
    NHS, ölümlerin yaş aralığının ise 22 ile 100 arasında değiştiğini kaydetti. Yaşamını yitirenlerin 44’ünün koronavirüs dışında herhangi bir sağlık sorunlarının bulunmadığına dikkat çekildi.

    Sağlık Bakanlığı, İngiltere’de günde 10 bin 657 testin gerçekleştirildiğini söylerken, ülkedeki yatılı bakım için test kapasitesinin şu anda günde 12 bin 799 test olduğu belirtildi.

  • TOTTENHAM HOTSPUR STADYUMU YİYECEK MERKEZİNE DÖNÜŞÜYOR

    TOTTENHAM HOTSPUR STADYUMU YİYECEK MERKEZİNE DÖNÜŞÜYOR

    Tottenham Stadyumu, korunmasız Londralılar için üretim fazlası yiyecekleri dağıtan bir inisiyatifin parçası olarak açıklanan ilk toplum merkezi oldu.
    Independent’in haberine göre, yardım inisiyatifi Help the Hungry, Evening Standard’ın da yardımıyla topladığı bağışları son 24 saatte 300 binden 850 bin sterline çıkararak, stadyumun çim deposu olarak kullandığı yeraltı cebini, savaş çabasını anımsatan bir üretim hattına dönüştürdü. Help the Hungry, ortak kuruluşu Felix Project’in taze meyve-sebze, süt, ekmek, yulaf lapası, makarna, hazır çorba ve yemekler dahil 1.800 kg ürün teslim etmesinin ardından stadyumdaki dağıtımı Pazartesi başlattı.
    Maske, lateks eldiven ve yüksek viskoz yelek giyen düzinelerce gönüllü, yerel okullardan getirilen sehpalar arasında iki metre uzaklık mesafesini koruyarak bireysel gıda kolileri hazırlamaya başladı. Bunlar, Meclis’in veri tabanında bulunan çocukların ücretsiz okul yemeği ve yoksul, yaşlı ve korunmasız Haringey sakinlerinin ihtiyacını karşılamak için evlerine teslim edilecek.
    Tottenham Spurs Başkanı Daniel Levy şunları söyledi: “Kulüp olarak geniş topluluğa olan bağlılığımızda her zaman net olduk ve bu şimdiki kadar önemli olmamıştı. Covid-19 ile mücadelede yer alan herkesin çabalarından büyük gurur duyuyor ve bunu yardımcı olmak için kulüp olarak yapabileceklerimizin sadece bir başlangıcı olarak görüyoruz.”
    Bir Haringey Belediye sözcüsü, ilçenin en korunmasız ailelerinden 150’sinin pazartesi itibariyle gıda paketleri aldığını söyledi. Yardım kuruluşu, gıda paketlemesini günde birkaç bin koliye yükseltmeyi hedefliyor.
    Alexandra Palace’da bulunan ikinci bir Haringey merkezi de Salı günü faaliyete geçti, ve bu merkez, ve hükümetin Covid-19 “korumalı” kategorisinin bir parçası olarak izolasyonda ciddi sağlık sorunları yaşayan ilçelere yiyecek sağlamak için kullanılacak.

    Haringey Belediye Meclisi Başkanı Joseph Ejiofor şunları söyledi: “Topluluğumuzun cömertliğinden ilham alarak hızlıca yardıma koştum. Gönüllü işkolu ortağımız Edible London ile iki gıda dağıtım merkezimizde; Tottenham Hotspur Stadyumu ve Alexandra Palace’da yorulmadan çalışan personelimiz ve gönüllülerimiz var. Birlikte çalışarak, en çok ihtiyacı olan evlere yiyeceklerin ulaşmasını sağlıyoruz. Daha fazla gönüllü ile binlerce kişiyi desteklemeyi umuyoruz, bu yüzden yardımcı olabilirseniz lütfen iletişime geçin.”

  • Covid-19: İngiltere’de 1.7 milyon kişi  hastalanmış olabilir

    Covid-19: İngiltere’de 1.7 milyon kişi hastalanmış olabilir

    Ulusal sağlık sistemi NHS verilerine göre, 1.7 milyondan fazla kişi Covid-19 kapmış olabilir.
    Açıklanan rakamlar, 18- 31 Mart tarihleri arasında, insanlardaki semptomlarına dayanarak potansiyel koronavirüs vakalarına işaret eden 1.486.651 web tabanlı değerlendirme olduğunu gösteriyor.
    Ayrıca, NHS 111 ve 999 telefon hatları üzerinden yapılan 243.543 değerlendirmelerde, insanların muhtemelen hastalığa yakalanmış olduğu sonucuna varıldı.
    Bu, bugün açıklanan rakamların hızlı büyümesiyle de doğrulanıyor.
    31 TÜRKİYELİ ÖLDÜ
    Bugünkü rakamlara göre, Koronadan ölen Türkiyeli ve Kürdistanlı sayısı ise 31’i buldu.

    13 yaşında Muhammed adında bir çocuk da, testi negatif çıktığı söylenip hastaneden taburcu edilmesinden sonra hayatını kaybetti.

  • Anti-Korona Avrupa Koordinasyonu kuruldu

    Anti-Korona Avrupa Koordinasyonu kuruldu

    Koronavirüse karşı Avrupa’da yaşayan Türkiyeli ve Kürdistanlı halkların güvenilir bilgiye ulaşabilmesine, örgütlenmeyi güçlendirmesine ve dayanışmayı büyütmesine katkı sağlamak için Anti-Korona Avrupa Koordinasyonu oluşturuldu.

    NELER YAPILACAK?

    Koordinasyon, bugün yaptığı yazılı açıklamada neler yapacağını da şöyle duyurdu:
    “1- Öncelikli olarak yaygın bilgi kirliliğini engellemek için, halklarımızın sağlığını korumaya hizmet eden toplumcu hekimler ve sağlık çalışanları, meslek örgütleri ve bilim insanları tarafından yapılan güvenilir açıklama, uyarı ve bilgilendirmelerin yaygın dağıtımını koordine edeceğiz,
    2- Avrupa’da yaşayan halklarımız için sağlık örgütlerinin ve ilgili kurumların açıklamalarını ana dillerimize çevrilmesini sağlayıp yaygınlaştıracağız. Bunu yaparken, devletlerin insan sağlığını değil kapitalist sistemin devamını ve sermayenin çıkarlarını esas alan uygulamalarını eleştirecek, bunlara karşı Avrupa halklarıyla birlikte ortak mücadele bilinci geliştireceğiz,
    3- Korona salgınına karşı her kurumumuzun ayrı ayrı yürüttüğü çalışmaları (sağlık komitesi, hukuk komitesi, dayanışma faaliyetleri, vs.) mümkün olduğunca birleştirecek, bunun mümkün olmadığı durumlarda ise koordineli ve eşgüdümlü çalışmalarını sağlayacağız,
    4- Başta yaşlılar, kronik hastalığı olanlar, iltica kamplarında yaşayanlar olmak üzere dezavantajlı kesimlerle dayanışma faaliyetleri örgütleyeceğiz,
    5- Karantina günlerinin erkek egemen zihniyetin sonucu olarak kadınlar için kabus günlerine dönmemesi için kadınlarla dayanışmayı ve erkek egemenliğiyle mücadeleyi yükseltecek, bu konuda hazırlanacak bilgilendirme ve uyarıları en geniş kesime yayacağız,
    6- Salgına karşı korunmak için öncelikli önlem olan ‘Evde kal’ kampanyasını zorunlu olan sektörler dışında tüm işçileri kapsamalı talebiyle birlikte yaygınlaştırmakla beraber, bu uygulamanın işçiler, işsizler, göçmenler ve küçük-orta esnaf üzerinde yıkıcı sonuçları olmaması için her düzlemde mücadele edeceğiz,
    7- Sosyal medya hesaplarımız üzerinden (fb-twt-insta-Youtube/antikoronakoordinasyonu) paylaşacağımız analiz, duyuru, enformasyon videoları, canlı yayınlar, sosyal medya kampanyaları, dijitalden pratiğe uzanan eylem organizasyonları ve düzenli bilgilendirmeyle bu süreci en örgütlü biçimde devletlerin ve sermayenin lehine değil, halklarımızın, emekçilerin ve ezilenlerin lehine atlatılması için çabalayacağız,
    8- Sosyal medya üzerinden Türkiye’de ve Avrupa’daki cezaevlerindeki tutsaklar, ilticacıların sorunları ve durumları, işçilerin hakları ve güvenliği, karantina günlerinde kadına yönelik şiddeti durdurma, virüs salgınlarını tetikleyen ekolojik yıkıma karşı mücadele, kapitalizmin kâra dayalı sağlık sistemi ve sağlıkçıların durumu, küçük ve orta boyutta işletme sahiplerinin sorunları konularından başlayarak kampanyalar düzenleyeceğiz. İlk kampanyamızı en zor durumda olduklarını düşündüğümüz tutsaklar için 5-6 Nisan günlerinde düzenleyeceğiz.
    9- Bütün bu çalışmaları ülkeler, yereller düzeyinde de koordineli hale getirecek, kurumların kurduğu kriz masalarının, dayanışma çalışmalarının koordinasyonunu sağlayacağız.”

    ‘TÜM KURUMLAR KATILSIN’

    Anti-Korona Avrupa Koordinasyonu, açıklamasının sonunda şunları kaydetti:
    “Bu perspektifle Avrupa’da çalışma yürüten tüm kurumları koordinasyonumuza katılmaya, halklarımızı çalışmalarımızı takip etmeye davet ediyoruz.
    Unutmayalım ki kapitalizmin telkin ettiği bencillik bizleri ölüme ve otoriter sistemlere davet etmekte, dayanışma ise yaşama ve özgürleşmeye…
    Bütün halklarımıza sağlık, cesaret, umut, dayanışma ve örgütlü mücadele diliyoruz.”

    KOORDİNASYONDAKİ KURUMLAR

    Koordinasyonda yer alan kurumlar şöyle:
    “Avrupa Alevi Birlikleri Konfederasyonu (AABK), Demokratik Kürdistanlılar Toplum Kongresi (KCDK-E), Sosyalist Yeniden Kuruluş Partisi (SYKP) Avrupa, Avrupa Türkiyeli İşçiler Konfederasyonu (ATİK), Kürdistan Komünist Partisi (KKP) Avrupa, Avrupa Ezilen Göçmenler Konfederasyonu (AvEG-Kon), Tevgere Jinen Kurd-Ewropa (TJK-E), Maraş Demokratik Dernekler Federasyonu (MARDEF), Yaşanacak Dünya, Avrupa Demokratik Haklar Konfederasyonu (ADHK), Yeşil Sol Parti Avrupa, Devrimci Parti –Avrupa, Avrupa Demokratik Dersim Birlikleri Federasyonu (ADEF), Karadeniz Alternatif İnisiyatifi.”