Blog

  • Kürtlere Yönelik Faşist Saldırılar Londra’da Protesto Edildi

    Kürtlere Yönelik Faşist Saldırılar Londra’da Protesto Edildi

    Tüm Türkiye genelinde Kürtlere yönelik gerçekleşen planlı faşist saldırılar Londra’da protesto edildi.
    https://youtu.be/nKAadBsT9Dk
    Dünden bu yana Türkiye genelinde HDP binaları ve Kürtlerin yaşadığı mahallere dönük planlı faşist saldırılar Londra’nın Wood Green bölgesinde protesto edildi. HDP genel merkezinin yakıldığı haberleri geldikten sonra 150 kişilik bir grup Wood green’de bulunan kütüphane önünde bir araya geldi.

    Kürtlere Yönelik Faşist Saldırılar Londra’da Protesto Edildi 1

    Toplanan kitle ‘Katil Türk Devleti’ pankartı açarken, sürekli ‘katil devlet’, ‘Cizre yalnız değildir’, ‘HDP’ye uzanan eller kırılsın’ şeklinde sloganlar attı. Kitle adına yapılan konuşmalarda saldırıların AKP tarafından planlandığı vurgulanarak, Erdoğan’ın iktidar uğruna ülkeyi bir ateşin içine attığı belirtildi.

    CUMA GÜNÜ BÜYÜK EYLEM

    Britanya Demokratik Güçbirliği de Cuma günü eyleme hazırlanıyor. Türkiye’de devam eden saldırıları protesto etmek amacıyla Brileşik Krallık Başbakanlık binası önünde Cuma günü saat 3’te eylem yapılacak. Britanya Demokratik Güçbirliği adına yapılan açıklamada eyleme katılım çağrısı yapıldı.

  • Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor

    Türkiye genelinde Kürtlere dönük faşist saldırılar devam ederken 9 Kürdün yaralandığı ve çok sayıda işyeri ve aracın yakıldığı Ankara Beypazarı’ndaki saldırıyı Beypazarı kaymakamı halkın duygusal tepkisi olarak yorumladı.

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor 1

    Ankara Beypazarı’nda pazartesi akşamı ağırlıklı olarak Kürtlerin oturduğu Zafer Mahallesi’nde bazı işyeri ve araçlar yakılmış, 9 kişi de yaralanmıştı. Kürdistan’dan yıllar önce Beypazarı’na gelip yerleşen bir çok yurttaş olaylar nedeniyle araçlarıyla bugün ilçeden ayrıldı. Asayiş toplantısında konuşan Kaymakam Suat Seyitoğlu “Son zamanlardaki terör olayları dün itibariyle halkımız duygusal tepkisini ortaya koymuştur. Buna bizim diyecek bir şeyimiz yok’ diyerek Türk yöneticilerin saldırılar karşısındaki tavrını ortaya koydu.

    AKP hükümetinin savaş politikasını devreye koyması ile birlikte Türkiye kentlerinde HDP il ve ilçe binalarına yönelik faşistlerin polis denetiminde saldırıları artıyor. HDP Genel Merkezi’ne de şu saatlerde saldırı düzenleniyor. HDK bugün yaptığı açıklamada, halka saldırılara karşı meşru temelde kendini savunma ve koruma çağrısında bulundu. Bugün birçok merkezde HDP il ve ilçe binalarına yönelik saldırılar yaşandı.

    HDP’nin Genel Merkezi’ne de faşistlerin saldırı düzenlendiği belirtildi. HDP Genel Merkezi’nden yapılan açıklamada, “Genel Merkezimiz ağır saldırı altındadır ve polis üzerine düşeni yapmamaktadır” denildi.

    AKSARAY

    Faşistler, polis denetiminde HDP Aksaray İl Teşikilatı’na sadırdı. HDP İlin tabelasını indiren faşistler yerine Türk bayrağı asarak, tabelayı parçaladı.

    HDP Aksaray İl Başkanı Mühüttin Yılmaz ANF’ye yaptığı açıklamada, bu saldırıların sorumlusunun AKP hükümeti olduğunu belirterek, “Başımıza bir şey gelişe AKP sorumludur” dedi.

    Saldırganlar, Aksaray’da yurtsever ve demokratlara yönelik saldırıların artacağı tehdidinde de bulundu.

    KADIKÖY

    HDP binalarında yapılan faşist saldırılarını ve ESP’ye yönelik operasyonları protesto etmek için HDP Kadıköy İlçe örgütü tarafından yapılmak istenilen açıklama polis tarafından engellendi. Açıklama öncesi HDP İlçe Binasının binanın önünde toplanan kitleyi kuşatan polis, bina dışına çıkmalarına izin vermedi. Hızını alamayan polis, HDP binasının camlarını kırıp, destek için Boğa heykelinden ilçe binasına yürüyen Kaldıraç üyelerine saldırdı. Kaldıraç üyelerini plastik mermilerle saldıran polisler, iki kişiyi darp ederek gözaltına aldı.

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor 2

    FAŞİSTLER SALDIRABİLİR, HDP’LİLER AÇIKLAMA DAHİ YAPAMAZ

    HDP Kadıköy İlçe Örgütü’nün, giderek yoğunlaşan faşist saldırılarına karşı ilçe binasını önünde yapmak istediği basın açıklaması polis tarafından engellendi. Binanın önünde toplanan ve HDP Kadıköy İlçe Eşbaşkanı Semra Doğan’ın da aralarında bulunduğu kitleyi, çevik kuvvet ekipleri eşliğinde kuşatan sivil polisler, HDP’lilerin binadan çıkmasına izin vermedi. Binayı çevreleyen polis, destek için gelen Kaldıraç üyelerine plastik mermi ile saldırdı. Bir kişiye 10 sivil polis düşecek şekilde kitleye saldıran polis, iki kişiyi darp ederek gözaltına aldı. HDP İlçe binasının bulunduğu noktayı tekrar ablukaya alan polis, basın mensuplarının görevlerini yapmasına da engel oldu.

    ESENYURT

    Irkçı faşistler İstanbul’un Esenyurt İlçesi’nde de HDP binasına saldırıyor.

    HDP’liler, bina içerisinde ve çevresinde yaklaşık 200 kişi olduklarını ve çevrelerinin faşistler ve polisler tarafından sarıldı.

    Faşist saldırıya karşı HDP’yi korumak için gelenlere polisin biber gazıyla saldırdığını belirten HDP’liler, faşistlere ise müdahale edilmediğini kaydetti.

    HDP’liler, faşistlerin henüz binaya yaklaşamadıklarını ancak sayılarının her dakika arttığını belirtti.

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor 4KIRŞEHİR

    Kırşehir, Ankara ve Konya’da HDP binalarına yönelik polis gözetiminde ırkçı saldırılar yapıldı. Kırşehir’deki saldırıda parti binasını ateşe veren saldırganlar ardından da Kürtlere ait evlere yöneldi.

    HDP’ye dönük gerçekleşen saldırılarla birlikte Kürtlere yönelik saldırılara her an bir yenisi ekleniyor. Kırşehir’de dün gece HDP İl Örgütü binasına saldıran ırkçı gruplar, bugün yeniden polis gözetiminde parti binasına saldırdı. Polisin herhangin bir müdahalesiyle karşılaşmadan toplanıp, saldırdıkları parti binasını ateşe veren gurup, ardında da bu kez Kürtlere ait iş yerlerine yöneldi. 

HDP ile aynı caddede bulunan Eşref Odabaşı’ya ait olan Gül Kitapevi de aynı grup tarafından ateşe verildi. HDP yöneticilerinin isimlerini de kimi hesaplar tarafından sosyal medya üzerinde teşhir edilerek, olası saldırılar için hedef gösterildi.

ANKARA 

HDP’nin Ankara’nın Yenimahalle ilçesinde bulunan parti binası da yaklaşık 200 kişilik ırkçı grubun saldırısına maruz kaldı. 

Tekbir getirerek binaya giren ırkçı grup, binadaki eşyaların yanı sıra tabela ve HDP bayraklarını da yakarak, Türk bayrağı astı. Bölgede bulunan polisler ise saldırgan gruba herhangi bir müdahalede bulunmuyor.

    KONYA

    Irkçı gruplar, Konya’da Kürtlere ait birçok noktaya saldırdı. Akşam saatlerde Konya Otogarı’nda toplanan gruplar, HDP İl Binasının bulunduğu bölgeye kadar konvoy yaparak yürüyüş düzenledi. Kürtlere yönelik hakaretlerin edildiği yürüyüşte, HDP binasını yakma girişiminde bulunuldu.
Yine kentteki ırkçıların bir kısmı da üniversite öğrencilerinin gittiği Karatay ilçesindeki Ronahi-Der’i bastı. Dernek binasını ateşe veren grup, daha sonra sloganlarla Kürtlerin yoğun yaşadığı mahalle aralarında provokasyon yaratmaya çalıştı.

    Konya’nın Ilgın ilçesinde TOKİ inşaatlarında çalışan yaklaşık 400-450 kişilik inşaat işçisi Kürt de dün gece yapılan saldırıların hedefi oldu. Yaklaşık bir ay önce bölgeye gelip çalışmaya başlayan ve çoğunluğu Van ve Amedli işçiler, gerginliğin büyümemesi için karşılık vermeyerek inşaatlara çekilmeye çalıştı. Saldırılar artınca işçiler de kendilerini savunmaya başladı. Gece geç saatlere kadar süren saldırıda 2 işçi yaralandı.

    Olaydan sonra emniyet ve kaymakamlıkla görüşen işçiler ilçede can güvenliklerinin olmadığını söyleyerek tahliye edilme isteğinde bulundu. Ancak emniyet ve kaymakamlık, bunun şu an için mümkün olmadığı yanıtını verdi.

    Konya’nın merkez Selçuklu ilçesinde bir iş merkezinin 3’üncü katında bulunan HDP il binası ırkçı grubun saldırısı sonrası kullanılamaz hale geldi. Dün saldırıya uğrayan bina bugün bir kez daha ırkçı grupların hedefi oldu. Polis izlemekle yetindiği saldırıda parti binasının kapısını kırarak içeriye giren ırkçı grup, içerdeki eşyaları kırarak kullanılmaz hale getirdi. Bununla yetinmeyen grup daha sonra parti tabelasını sökerek, binaya bayrak astı. Saldırı esnasında çevrede bulunan polislerin herhangi bir müdahalede bulunmadığı belirtildi.

    ELAZIĞ

    HDP Elazığ il binasına bir grup ırkçı tarafından saldırı düzenlendi. Eli sopalı ırkçı grup, Hozat Garajı yakınlarında olan HDP binasına gelerek, binanın pencerelerini kırıp, binaya bayrak asmaya çalıştı. 

Saldırıya uğrayan binada kimse bulunmazken, polisin olay yerine gelmesiyle binadan çıkarılan grup, bina önündeki bekleyişini sürdürüyor.

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor 5
    Muğla’da Bir Kürdü öldüresiye dövdükten sonra Atatürk heykelini öptürmeye çalışan faşistler

    SİLİFKE

    Mersin’in Silifke ilçesinde sosyal medya üzerinden örgütlenen ırkçı gruplar, kapılarını kırarak içeri girdikleri HDP İlçe Binasını ateşe verdi. 

Mersin’de sosyal medya üzerinden örgütlenen ırkçı guruplar HDP Silifke ilçe binasını ateşe verdi. HDP İlçe Eşbaşkanı Fikri Günay’ın, sabah saatlerinde ilçe binasının güvenliğinin sağlanması için Silifke Kaymakamlığı’na yaptığı başvuru ve İlçe Emniyet Müdürlüğü ile yaptığı görüşmeye rağmen, ilçe binasının bulunduğu Bucaklı Mahallesi’ne yürüyüş düzenleyen ırkçı grup hiçbir önlemin alınmadığı HDP binasına saldırdı. HDP’nin bulunduğu Tevekkül Sultan Paşa Pasajı’nın kapılarını kırarak binanın içine giren ırkçı grup, eşyaları ateşe vererek bölgeye gelen polislerin gözetiminde HDP tabelasını indirdi. 

İtfaiyenin müdahale etmediği yangın, polis gözetiminde sürerken, saldırı sırasında binada kimsenin bulunmayışının olası bir faciayı önlediğine dikkat çeken Günay, yapılan saldırıların organizeli olduğunu söyledi.

    MERSİN-ANTALYA

    Mersin’de sosyal medya üzerinden örgütlenen ırkçı gruplar, HDP Erdemli İlçe Örgütü Binasına yönelik yaptıkları saldırının ardından Kürtlerin ev ve iş yerlerine saldırdı. 
Kürtlere ait iki araç, evlerin önünde polislerin gözleri önünde saldırgan grup tarafından ateşe verildi. 3 ev ise yakılmak istendi. Saldırılara polis ve itfaiye ekipleri müdahale etmezken, ırkçılar Kürtleri ölümle tehdit etti.
Antalya-Mersin karayolunu kapatan ırkçılar Öz Diyarbakır, Star Diyarbakır, Van Gölü Seyahat ve Mardin Seyahat firmalarına ait otobüsleri durdurarak yolcuların kimliklerini kontrol etmeye çalıştı.
Mersin’in Erdemli, Tömük ilçeleri ile Antalya’nın Gazi Paşa ilçesinde dün gece yaşanan yolcu otobüslerine saldıran ırkçı gruplar, otobüslerin camlarını kırarak araçların içerisinde bulunan mini televizyonları kırarak yola savurdu. Irkçılar, hamile bir kadına saldırarak hastanelik etti. Saldırıya maruz kalan anne ve bebeğinin durumunun iyi olduğu öğrenildi. 
Antalya’da da HDP İl Örgütü Binasına yönelik ırkçı saldırı düzenlendi. Binada bulunan 5 kişi mahsur kalırken, binanın önüne gelen partililere de polis ve ırkçı gruplar birlikte saldırdı. 10 kişinin yaralandığı saldırıda Osman Beştaş isimli bir partili sırtından aldığı bıçak darbesi ile ağır yaralandı. 
Akdeniz Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde tedavi altına alınan Beştaş, ameliyata alındı. Beştaş’ın hayati tehlikesi sürüyor.
Öte yandan HDP binasına yapılan ırkçı saldırıyı takip ettiği sırada DİHA Muhabiri Feyyaz İmrak da ırkçı grupların saldırısına maruz kaldı. Darp edilen İmrak’ın parmağı kırıldı.

    Tüm Türkiye Genelinde Kürtlere Dönük Faşist Saldırılar Devam Ediyor 3

    ESKİŞEHİR

    Eskişehir’de dün gece kalabalık bir grubun toplanarak il binasının bulunduğu Sakarya Caddesi’ne ırkçı sloganlarla saldırmasından sonra bugün de aynı grup polis gözetiminde binanın kapısını kırarak içeri girdi. Irkçı grubun toplanması üzerine HDP’li yöneticilerin polislerle yaptığı görüşmede ise dikkat çekici bir ifade kullanıldı. Soy ismi öğrenilemeyen Güvenlik Şube Müdürü Bayram isimli polisin kendisini arayan HDP’li yöneticiye “Bizim yapacağımız bir şey yok. Bunlar içeri girip bayrak asmalı” dedi. Görüşmeden kısa bir süre sonra ırkçı grup binanın kapısını kırarak içeri girerken, çevrede bulunan onlarca polis hiçbir müdahalede bulunmadı. Kapıyı kırarak içeri giren saldırgan grup ise içerideki eşyaları kullanılmaz hale getirerek, binaya bayrak astı. Irkçı grup halen il binası önünde ırkçı sloganlar atmaya devam ediyor.

    ESENLER

    HDP Esenler İlçe Örgütü de HDP ve Kürtlere yönelik linç saldırılarını protesto etmek amacıyla HDP Esenler İlçe binası önünde basın açıklaması yaparken faşist grupların taşlı saldırısına uğradı. Saldırı sonucunda, HDP’li Orhan İpek ve Gülşen Atalay başlarından aldıkları darbeyle yaralandı. İpek’in durumunun iyi olduğu belirtilirken, Atalay ise tedavi olmak üzere Avicenna Hastenesi’ne kaldırıldı. 

ÇANAKKALE 

Çanakkale merkeze bağlı İsmetpaşa Mahallesi, Atatürk Caddesi üzerinde bulunan HDP Çanakkale İlçe binası önünde bin kişilik faşist grubun, binayı yakmak üzere toplandığı belirtilirken, ilçe örgütünün bulunduğu binada ailelerin de kaldığı öğrenildi. Irkçı grup, tekbir getirerek ilçe binası önündeki bekleyişini sürdürüyor. 

MERSİN

Mersin Ülkü Ocakları’nın organize ettiği ve Cumhuriyet Meydanı’nda toplanan yaklaşık 200 kişilik grup, polis gözetiminde şehir merkezinde Silifke Caddesi üzerinde bulunan HDP İl binasına taşlarla saldırdı. Ellerinde Türk bayrakları taşıyan ırkçı grup sık sık tekbir getirerek saldırdı. Etraftaki dükkânlara da zarar veren gruba polisin müdahale etmemesi dikkat çekti. 

HDP İl binasına tırmanan ırkçılar, HDP tabelalarını indirirken binaya Türk bayrağı asarak HDP bayraklarını yaktılar. Irkçı grup daha sonra Ülkü Ocakları İl binası doğru yürüyüşe geçti. Yolda bulunan Kürt esnaflara saldıran ırkçı grup, dükkânlara bayrak asarak uzaklaştı. 

ADANA

Irkçı gruplar, Adana HDP Çukurova İlçe binasına da saldırdı. İlçe binası etrafında güvenlik önlemi alan polisin ırkçı grubu dağıtmazken, grubun sayısı giderek artıyor. Irkçı grubun bekleyişi devam ediyor.

Öte yandan, Adana-Tarsus karayolu üzerinde bir araya gelen ırkçı grupların yoldan geçen araçları durdurarak kimlik kontrolü yaptığı öğrenildi. 

MALATYA 

Akşam saatlerinde bir araya gelen yaklaşık 3 bin kişilik faşist grup, HDP Malatya İl binasına saldırdı. Bina etrafında toplanan grup, binanın çatısından içeri girerek binayı ateşe verdi. İki itfaiye aracı olay yerine giderken, binada alevler yükselmeye devam ediyor.

    Kaynak: ANF

  • PKK’liler 20 gümrük memurunu serbest bıraktı

    PKK’liler 20 gümrük memurunu serbest bıraktı

    HPG gerillaları tarafından Ağustos ayında yol kesme eylemi sonucu gözaltına aldığı 20 gümrük memuru şu an bırakıldı. Gerillalar devlet memurlarını Medya Savunma Alanlarına gelen sivil toplum örgütü temsilcilerinden oluşan bir heyete hazırlanan protokol ile teslim etti.

    PKK’liler 20 gümrük memurunu serbest bıraktı 1

    Yaklaşık bir haftadır bırakılması planlanan memurlar Savaş ve keşif uçağı hareketliliği nedeniyle bugün bırakılabildi. Gümrük memurları 10 Ağustos’tan bu yana HPG’li gerilların elindeydi.

    Bırakılanlar memurların isimleri şöyle:

    Mehmet Temel  (Gümrük Müdürü)

    Emre Çelik (Gümrük Müdürü)

    Remzi Acar

    Şevket sargın

    İbrahim berat dursun

    Hacı Baki İcat

    Ömer Faruk Koyuncu

    Ali Karaçınar

    Gökhan Güven

    Vahit Yılmaz

    Adnan Kaya (Gümrük Müdürü)

    Mehmet Armağan

    Ergün Tay

    Kemal Süha Özer

    Ahmet Maraşlıoğlu

    Metin Acar

    Hasan Gökdoğan (Gümrük Müdürü)

    Ayşe Şen (Gümrük Müdürü)

    Bahadır Kılıçaslan

    Aydoğan Kavak

  • Iğdır’da Çatışma:10 Polis Öldü

    Iğdır’da Çatışma:10 Polis Öldü

    Iğdır’dan Nahcivan’a açılan Dilucu Sınır Kapısı’nda görev yapan polisler ile PKK’liler arasında çıkan çatışmada 10 polis öldü, 3 polis te yaralandı.

    Bu sabah saatlerinde HasanHan Köyü yakınlarında meydana gelen saldırıda PKK’liler önceden yola döşedikleri patlayıcıları polisleri taşıyan servisler geçerken infilak ettirdi. Patlamanın ardından çıkan çatışmada ilk gelen bilgilere göre 10 polis öldü.

    Servis minibüsüne zırhlı özel harekat araçları da eşlik ediyordu.

  • Te-miz-le-ne-cek-miş! Ölen Askerlerini Alamıyorsun Zırtapoz!

    Te-miz-le-ne-cek-miş! Ölen Askerlerini Alamıyorsun Zırtapoz!

    Daha 11 yaşındaydım. Köydeki evimizde bir tek TRT kanalı çekiyordu. ‘Anadolu’dan görünüm’ diye bir program vardı. Her programda toplamda yüzden fazla ‘teröristin’ öldürüldüğünü programın sunucusu Güntaç Aktan tarafından ağzından salyalar akarak duyardık. O zamanın zebanilerinden olağanüstü hal valisi Hayri Kozakçıoğlu diye bir mutan vardı. Her programda önce o belirir, zebani yüzü ve sesiyle kök kazmaktan bahsederdi. Her programda mikrofon siyasilere ve askerlere uzatılır ve ilk söylenen kelimeler; ‘inlerine gireceğiz, köklerini kazıyacağız, kafalarını ezeceğiz…’ olurdu, bu cümleleri bozuk bir plaktan çıkarcasına tekrar tekrar duyardık.

    Aradan uzun zaman geçti. Anadoludan Görünüm programının sunucusu öldü, Olağanüstü hal bölgesi valisi Hayri Kozakçıoğlu evinde intihar etmiş bir şekilde bulundu. Ve şimdi de Anadoludan Görünüm yerine ‘Beştepeden Görünüm’ programı var. Hayri Kozakçıoğlu rolünü Erdoğan almış, programın sunucusu da Davutoğlu. Ve aynı görüntüler, aynı konuşmalar. Halkın gözüne baka baka yalanlar diziyorlar.

    ‘Köklerini kazıyacakları’ dönemde doğan bebekler büyüdü ve abilerinin, ablalarının, babalarının, amcalarının hatta dedelerinin silahlarını kuşanıp o ‘in’lerde direnmeye devam ettiler.

    ‘Kök kazmak’ toplu kıyımdır, soyu tümden ortadan kaldırmaktır. Bu uzun yolculukta devlet defalarca kök kazıma girişimlerinde bulundu. Kök kazmalar-Fiziki soykırımlar sonuç vermedi, kökünden koparmayı da denediler. 4500 köy yakıldı-boşaltıldı, şehirler nefes alınmaz yerleşim yerleri haline getirildi ve insanlar büyük Türkiye metropollerinde yok olmaya itildi. Bunla da yetinilmedi. Kalanları da zindanlara attılar, asimile etmeye çalıştılar, ajan yaptılar, eline silah verdiler… Sokaklarda sayısız infaz yaptılar. Tecavüz ettiler. Bok yedirdiler(Cizre-Yeşilyurt). Toplu-tekli öldürdükçe öldürdüler. Asit kuyularında kemikleri erittiler.

    O zamanlar köyde öğretmen olmadığı için Cizre’de Vatan ilköğretimine giderdim. 30 kilometrelik uzakta olan köyden Cizre’ye tarihi ipek yolundan geçerken her sabah bir köyün üzerinden dumanlar yükseldiğini görürdüm. Ve dolmuştaki amcaların kendi aralarındaki konuşmalarından, dün akşam hangi köyün yakıldığını, hangi yol kenarında kaç tane kafası ezilmiş insan cesedi bulunduğunu dinlerdim.

    Ve Cizre: Öldü denilen bir halkın yeniden dirilişinin müjdesini verirken, sokaklara musallat olan cellatların aldığı canların kara habercisiydi aynı zamanda. Güneş batar batmaz dört tarafı tepe olan şehre bombalar, toplar yağardı. Abartısız her akşam aynıydı durum. Önceleri silah sesleri başlar başlamaz her kes evin bodrumuna koşar ve orda sabahlardı. Bir yerden sonra insanlara ölümlere alıştıkça bodrumlara da inmez olmuştu.

    Yine böyle bir geceydi. Her taraftan silah sesleri geliyordu. Bodruma inmemiştik. Birden yüksek bir patlama sesiyle evin tüm camları indi. Ben bizim eve havan topu isabet ettiğini düşündüm. Anlık şoku atlattıktan sonra evden dışarı fırladık. Sokaktan ‘Mala Mele İsmail(Mele İsmail’in evi)’ çığlıkları yükseliyordu. Evimizin 50 metre ötesindeki caminin imamı Mele İsmail’in evine isabet etmişti havan topu. Havan mermisi tavanı delip bodrum katında, infilak etmişti. Mele İsmail dışında hamile eşi ve beş çocuğu o an bodrumdaydı. Parçalanmış çocuk cesetleri tek tek çıkarılarak gecenin karanlığında traktöre bindirilip hastaneye götürülürken yolda da özel timlerin silahlı saldırısına uğradı. Cizre devlet hastanesi yaralıları kabul etmedi ve Nusaybin’e götürülürken yaşayan kimse kalmadı.

    Bunun gibi yüzlerce hikaye yaşandı o yıllarda. Ne devlet öldürmekten vazgeçti, ne de halk direnmekten vazgeçti…

    36 yaşına geldim. O yıllarımın üzerinden 25 yıl geçti. Ama maalesef devlet kılıf değiştirse de zihniyet ve pratik aynı kaldı. 4 gündür Cizre’de sokağa çıkma yasağı var. Tam bir savaş hali. Dışarıdan getirilen yüzlerce özel hareket timi ve askerler tarafından kent ateş altında. Bugün Cizre’den konuştuğum akrabalar 11 yaşındayken benim gördüklerimin aynısını anlattılar bana. Şimdiye kadar 7 kişi yaşamını yitirmiş. Keskin nişancıların vurduğu kişilerden bir tanesi de 13 yaşındaki Cemile. Düşünsenize: iki gündür Cemile’nin cansız bedeni annesinin gözleri önünde, evdeki derin dondurucuda bekletildi. Şehirdeki savaş ortamından kaynaklı Derin dondurucu da bekletilen 13 yaşındaki Cemile akşam üzeri milletvekillerinin yardımlarıyla hastane morguna kaldırıldı. Tam 25 sene önce hastaneye götürülen Mele İsmail’in çocuklarını taşıyan traktöre ateş edildiği gibi bugün de Cemile’yi taşıyan ambulansa ateş edildi..

    Dün saat 15:00’te ‘temizliğe’ çıkan askerler ile gerillalar arasında çıkan çatışmada 16 anne’nin çocuğu hayatını kaybetti. Ve devleti yöneten karaktersizler olaydan tam 24 saat sonra ölen asker sayısını söyleyebildiler.

    Onu da nasıl söylediler peki: Hakkari halkı ölümünü göze alıp çatışma alanına girip etrafa savrulan askerlerin cenazesini oradan alıp yetkililere teslim ettikten sonra karaktersiz devletimiz ölenlerin sayısını açıklayabildi. Çatışmanın yaşanmasından birkaç saat sonra televizyon ekranlarında halen ‘400 milletvekili alsaydık, durum farklı olurdu’, ‘vatan sağ olsun, diğer çocuğumu da gönderecem demeyen karaktersiz şehit babaları da var’ diyen karaktersizin önde gideni Erdoğan sonuna kadar savaş diyordu.

    İç işleri bakanı ‘kafalarını ezeceğiz’, dışişleri bakanı, ‘köklerini kazıyacağız’ derken, Dağlıca olayından 24 saat sonra ekranların karşısına geçen ZIRTAPOZ Davutoğlu, heceleyerek; ‘TE MİZ LE YE CE ĞİZ’ diyordu. Aynı Zırtapoz, “özel komando birliklerimiz cenazeleri tahliye etti” derken, DİHA cenazelerin çatışma bölgesine giren sivil heyet tarafından alındığı görüntüleri paylaştı.

    Ve bu ahlak yoksunları halen bu halkın gözlerinin içine baka baka 25 yıl öncesi lafları tekrarlıyorlar.

    Ve YÜCE TÜRK halkının büyük bir bölümü ağzını açmış APTALCA öylece bakıyor…

    ALAETTİN SİNAYİC-TELGRAF

  • DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı

    Türkiye başbakanı Ahmet Davutoğlu, Dağlıca saldırısından 24 saat sonra kameralar önüne geçip “özel komando birliklerimiz cenazeleri tahliye etti” derken, DİHA cenazelerin çatışma bölgesine giren sivil heyet tarafından alındığı görüntüleri paylaştı.

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı 4

    Askerlerin cenazesini çatışma alanından çıkaran sivillerin içerisinde olan BDP Hakkari eski milletvekili Esat Canan yaptığı açıklamada: ‘Cenazeler sahipsizdi. Etrafa dağılan cenazeleri ben ve arkadaşlarım kendi araçlarımıza taşıdık.’ dedi.

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı 2

    HPG’nin Hakkari Dağlıca’da gerçekleştirdiği saldırılar ve ardından yaşanan çatışmalarda, HPG’ye göre en az 31, TSK’ye göre ise 16 asker yaşamını yitirdi. Yaşamını yitiren askerlerin cenazeleri, Dağlıca bölgesine giden ve aralarında eski BDP Milletvekili Esat Canan’ın da olduğu sivil halktan oluşan bir heyet tarafından alınarak askeri yetkililere teslim edildi.

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı 3

    Dağlıca saldırısından sonraki 24 saatlik zaman diliminde milli maça giderek gol sevinci yaşamasının dışında görülmeyen Ahmet Davutoğlu, asker cenazelerinin tesliminden birkaç dakika sonra soluğu kameralar önünde aldı. Davutoğlu, konuşmasının büyük bölümünde savaş politikalarının sürdürüleceğini ilan ederken, asker cenazelerinin teslimi ile ilgili ise “özel komando birlikleri” iddiasında bulundu:

    Güvenlik birimlerimiz sabahleyin özel komando birlikleriyle takviye edilerek, bu derin vadide bulunan karayolu üzerindeki alanı kontrol altına almış ve dünkü çatışmalarda şehit düşen kahraman askerlerimize ulaşmış ve tahliye etmiştir.

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı 5

    Sivil heyetin cenazeleri teslim almasına ilişkin gelişmeler heyettekiler aracılığıyla an an takip edilirken, “özel komando birlikleri” iddiasında bulunan Ahmet Davutoğlu kısa süre içerisinde yalanlandı. Dicle Haber Ajansı, sivil heyetin asker cenazelerini taşırken görüntülerini yayımlamaya başladı.

    Heyetin başındaki eski BDP Milletvekili Esat Canan da Twitter hesabından şu açıklamaları yaptı:

    DİHA Davutoğlu’nun Büyük Yalanını Görüntülerle Boşa Çıkardı 6
    Esat Canan

    ‘‘Yüksekova-Doski bölgesinde çıkan çatışmada hayatını kaybeden 16 askerin cenazesini bizzat benim de içinde bulunduğum sivil heyet almıştır. Saat 15.30 civarında olay bölgesine ulaştık. Cenazeler sahipsizdi. Etrafa dağılan cenazeleri ben ve arkadaşlarım kendi araçlarımıza taşıdık. Asker cenazelerini araçlarımıza taşıdıktan sonra bölgeye gelen askeri yetkililere cenazeleri teslim ettik. Hayatını kaybeden askerlere Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyorum.’’

  • Mahkeme Şilan Özçelik’in Tutukluluğun Devamına Karar Verdi

    Mahkeme Şilan Özçelik’in Tutukluluğun Devamına Karar Verdi

    11 Mart 2014 tarihinden bu yana ‘PKK’ye katılmaya teşşebbüsten’ Londra’da tutuklu bulunan Şilan Özçelik’in bugün Old Bailey’de görülen duruşmasından tahliye çıkmadı. Mahkeme Şilan Özçelik’in tutukluluk halinin devamına karar vererek, duruşmayı 16 Kasım’a erteledi.

    Mahkeme Şilan Özçelik’in Tutukluluğun Devamına Karar Verdi 1

    Bugün Old Bailey’de görülen duruşmaya savunma tarafı avukatları Peter Rolands ve Ali Has ile birlikte, savcı Rosemery Davidson ve hakim Justice Sweeney katıldı. Öğleden sonra görülen duruşmaya BBC, The Guardian ve The Telegraph gibi ulusal basın kuruluşları katılarak davayı yerinde takip etti.

    Özçelik, 16 Ocak’ta üç ay kaldığı Almanya’dan Londra’ya gelirken Stansted havaalanında gözaltında ifadesi alındıktan sonra, tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılmıştı.

    11 Mart’ta Westminster Magistrates’ mahkemesinde görülen davada, ‘PKK’ye katılmaya teşşebbüs etmek’ suçundan tutuklanarak cezaevine konulmuştu. Merkezi Kriminal Mahkemesi, Old Bailey’de, 1 Nisan’da gerçekleşen ikinci duruşmada hakim Justice Sweeney, savcılığın talebi üzerine Özçelik’in tutuklu yargılanmasına karar vermişti.